מבזקיםפוליטי / מדיני

בני גנץ: "אני רוצה שיהיה ברור – אני לא מוכן להתפשר"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קיים היום (שישי) כנס בזום עם הפרופ' יניב רוזנאי מאוניברסיטת רייכמן, בנושא הרפורמה המשפטית שמובילים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר המשפטים, יריב לוין.

בפתח הדברים התייחס גנץ למצב בדרום ואמר: "טוב מאוד שצה"ל הגיב הלילה בעזה. צה"ל פועל כל העת ובכל מקום נגד הטרור. המערכת בעזה מרוסנת, ראינו הלילה תגובת נגד מרצועת עזה שנראית כמעין לצאת מידי חובה ואני מקווה שזה לא יסלים. כך או כך אנחנו מגבים את צה"ל ואת תושבי הדרום ומחזקים אותם".

בנושא ההפיכה המשטרית אמר: "לא מדובר ברפורמה משפטית – מדובר פה בהפיכה משטרית, בשינוי סדרי הממשל בישראל. ליריב לוין יש תפיסה מסוימת אידיאולוגית ואני מכבד אותה. אבל היא פוגשת סיטואציה של צרכים פוליטיים, מה שעושה יריב לוין כרגע זה לקחת את הסיטואציה הזאת ולנצל אותה כדי לקדם את האג'נדה שלו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ התייחס לשינויים הנדרשים ואמר: "מה שמצריך תיקון זה מה שהאזרח צריך. מה שהרפורמה המוצעת מבקשת לעשות זה לסדר את הממשלה ולשרת את חבריה, אין בה רכיב אחד שמשרת את האזרח, הרכיבים משרתים אך ורק את הממשלה, את ראש הממשלה ואת הפוליטיקאים. מאחורי שינוי שיטת בחירת השופטים עומד משפט נתניהו, מתישהו המשפט שלו יוכרע והעניין יגיע לבג"ץ, והוא רוצה להשפיע על מי היו השופטים. מאחורי פסקת התגברות עומד חוק הגיוס. שהחרדים רוצים לבטל אותו. יש פה מגרש של צרכים פוליטיים והתוצאה תהיה פגיעה מהותית בדמוקרטיה הישראלית".

על הקריאה להידברות: "אני רוצה שיהיה ברור – אני לא מוכן להתפשר, ואני כן מוכן להגיע להסכמות. אני לא מתפשר על דמוקרטיה במדינת ישראל, הדמוקרטיה בישראל בין היתר נשענת על מערכת איזונים בין רשויות. אני לא מוכן לוותר על הכלי הדמוקרטי הזה, אני לא מוכן להתפשר בעניין הזה, אני כן רוצה לראות איך אפשר לשפר. מה שקורה עכשיו זה עריצות הרוב, והיא תפגע בדמוקרטיה, היא אמנם תשרת את נתניהו ואת הקדנציה הזאת, אבל שם זה יגמר".

פרופ' יניב רוזנאי, אוניברסיטת רייכמן: "החלטנו להאבק ולהביא את המאבק הזה לשפת העם ולהנגיש לציבור מה קורה פה ומה עומד על הפרק. אנחנו עושים את זה ברשתות, מסתובבים בברים, מדברים עם צעירים. אנשים חייבים להבין. אם הרפורמה הזאת עוברת לממשלה יהיה צ'ק פתוח לעשות כל מה שעולה על רוחה, תהיה לקואליציה שליטה מוחלטת על זהות השופטים, זאת פוליטיזציה מסוכנת של מערכת המשפט וזה יוביל לשליטה בלתי מוגבלת של הממשלה, זה עשוי להוביל לפירוק של הדמוקרטיה, וזאת רפורמה בלתי הפיכה, כי אף ממשלה לא תוותר על כוח מוחלט״.

בני גנץ
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button