מבזקיםפוליטי / מדיני

רע"מ גינתה, השרים תקפו: "יש לנו את הצבא המוסרי והערכי בעולם"

מפלגת רע"ם בראשות מנסור עבאס גינתה את פעילות צה"ל בג'נין וכינתה אותה "טבח מתועב".

בהודעה שפרסמה אתמול המפלגה נכתב: "התנועה האסלאמית ורע"ם מגנים בחריפות את התוקפנות הישראלית ואת הטבח המתועב שביצעו כוחות הכיבוש הבוקר בעמנו בג'נין, שגבה את חייהם של עשרות חללים ופצועים. תוקפנות עקובה מדם זו היא הפנים האמיתיות של הכיבוש ושל הממשלה הגזענית החדשה בראשות נתניהו, בן גביר וסמוטריץ' שמבקשת לנצל את הדם הפלסטיני כדי להתנער מתזוזות הרחוב הישראלי נגד מעשיה הדיקטטורים" והוסיפו כי "מעשי הטבח בג'נין יובילו למלחמה".

השר לביטחון לאומי אמר בתגובה להודעת הגינוי של רע"מ לפעולת צה"ל בג'נין כי "הפרצוף האמיתי של מנסור עבאס ותומכי הטרור מרע"מ נחשף שוב גם היום. אותם שקרנים שהבטיחו שהם מתעסקים בעניינים אזרחיים בלבד, מגבים את המחבלים ומתנגדים לפעילות הקריטית של צה"ל שמנעה פיגוע תופת בתוך ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון יואב גלנט אמר בתגובה: "לפני שבת, אני מבקש לחזק את כוחות צה״ל, שב״כ משטרת ישראל ומג״ב שסיכלו אתמול חוליית טרור שתכננה לבצע פיגוע כנגד אזרחים ישראלים בטווח הזמן המיידי. המתקפות חסרות הרסן של חברי כנסת, העוינים את הרעיון הציוני, נגד פעילות כוחות צה״ל בג׳נין מהוות תמיכה בטרור ופגיעה בחיילי צה״ל. יש לנו את הצבא המוסרי והערכי בעולם – לא אתן לפגוע בו."

"אויבנו אינם נחים ומנסים לבחון כל העת את כוחנו" הוסיף שר הביטחון גלנט והבהיר, "כנגדם המדיניות שלי ברורה, בדיוק כפי שהבטחתי עם כניסתי לתפקיד – מדיניות התקפית ותגובה בעוצמה וביד קשה כנגד כל מי שמאיים לפגוע באזרחי ישראל ולהפר את השקט. עוצמתו של צה״ל הינה תנאי הכרחי לקיום שגרת חיים עבור אזרחי ישראל. אנו ממשיכים לקיים הערכות מצב שוטפות. כוחות הביטחון הפועלים סביב השעון, ערוכים ומוכנים לפעול ככל שידרשו על מנת להבטיח את בטחון ישראל."

גם שר הביטחון לשעבר, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב להודעת הגינוי ואמר כי "לישראל יש את הזכות והחובה להגן על אזרחיה ולהילחם בטרור. ‏כל פצצה מתקתקת צריכה להיות מנוטרלת בכל זמן ובכל מקום. כפי שקבעתי וכפי שפעלנו לאורך השנים האחרונות – אין ערי מקלט לטרור. ‏טוב שפעלו הכוחות בג'נין וטוב שהירי מעזה נענה בתגובה."

גנץ התייחס גם להפסקת התיאום הביטחוני עם הרשות הפלסטינית ואמר כי "הפסקת התיאום הביטחוני תפגע קודם כל בתושבים הפלסטינים. התיאום הביטחוני מביא ליציבות, שהיא הגורם המאפשר ביטחון וכלכלה. ‏ובראייה רחבה – האירועים האחרונים הם תזכורת נוספת מדוע פעילות המנהל האזרחי האמון על התיאום הביטחוני – בלתי ניתנת להפרדה משרשרת הפיקוד וממערכת הביטחון".

צילום: דובר צה"ל

Back to top button