חדשות הארץמבזקים

מארגני מחאת קפלן: המחאה הערב תיפתח בדקת דומייה ותערך במתכונת שונה

מארגני מחאת קפלן הודיעו היום (שבת) כי נוכח האירועים הקשים המחאה הערב תיפתח בדקת דומייה ותערך במתכונת שונה.

ממטה המאבק נמסר כי "הפיגוע הרצחני אמש בירושלים קורע את הלב והנפש. אנו משתתפים בכאבן ובאבלן של משפחות הנרצחים ומייחלים להחלמת הפצועים. הערב יתקיימו אירועי מחאה נגד ההפיכה המשטרית ברחוב קפלן, החל מהשעה 19:00 וברחבי הארץ במתכונת מיוחדת."

"גם בימים קשים אלה מוטלת עלינו החובה להיאבק למען הדמוקרטיה הישראלית, מול ממשלה מסוכנת, צינית וחסרת אחריות. האירועים יפתחו בשעה 19:00 בדקת דומייה ויתקיימו במתכונת שונה, ללא מוזיקה ותוך השתתפות בכאבן של משפחות הנרצחים. יהי זכרם ברוך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מחאה דומה תתקיים הערב בשעה 19:30 גם מול משכן נשיאי ישראל בירושלים. "נתכנס לעמידה משותפת ושקטה – יחד! בכאב, תפילה ושירה שקטה לזכר הנרצחות והנרצחים בירושלים והחלמה לפצועים. שומרים על המשותף בבית – הפסיפס האנושי של ישראל שעליו יש לשמור – בישראל יהודית-דמוקרטית. בואו עם נר ובדגלי ישראל לשמור על הבית המשותף של כולנו" אמרו המארגנים.

ממחאת הסטודנטים נמסר: "אנחנו, אלפי סטודנטיות וסטודנטים מכל רחבי הארץ, מרכינים ראש לזכרם של הנרצחים, משתתפים באבלן של המשפחות, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אלה ימים קשים לביטחונה של מדינת ישראל ולדמוקרטיה השברירית שלה. לצערנו, ממשלת ישראל, לצד ההידרדרות הביטחונית, דוהרת לעבר הפיכה משטרית, במהירות ובחוסר הקשבה לדעות המומחים. על כן, זוהי חובתנו, לצד הרגשות המורכבים והדאגה לביטחון המדינה, להמשיך להילחם למען הדמוקרטיה. נפגין הערב, אלפי סטודנטיות וסטודנטים בקפלן ובמוקדים השונים ברחבי הארץ, ונעשה הכל כדי לעצור את ההפיכה המשטרית."

הפגנה בתל אביב נגד ההפיכה המשטרית
צילום: מחאת הסטודנטים

ממחאת החלוקים הלבנים נמסר: "אנו, אלפי רופאות ורופאי ישראל, הפעילים במחאת החלוקים הלבנים, מבכים את הפיגוע הרצחני אמש בירושלים הקורע את הלב והנפש. אנו משתתפים בכאבן ובאבלן של משפחות הנרצחים ומייחלים להחלמת הפצועים. אנו, החוויים מדי יום את השלכותיה של המציאות היומיומית המדממת ונושאים עימנו צלקות המסרבות להגליד, נמשיך, גם בשעה קשה זו, להיאבק בהפיכה המשטרית ביתר שאת, בכדי לאפשר חברה חופשית ופתוחה , ומערכת בריאות שיוויונית, מתקדמת ומשגשגת. נפגין הערב בקפלן ובשאר מוקדי המחאה ברחבי הארץ."

ממחאת עובדי ההייטק נמסר: "אנו, עובדות ועובדי ההייטק, מרכינים ראש בכאב לאחר פיגועי הטרור הרצחנים בימים האחרונים. אנו מבקשים להשתתף בצערן של המשפחות ולאחל החלמה לפצועים. גם בשבת עצובה זו, נמשיך ביתר שאת להיאבק באיום החמור שנשקף לעתידה הכלכלי והדמוקרטי של ישראל. ההפגנות ברחבי הארץ יפתחו בדקת דומיה לזכר אחינו אחיותינו שקיפחו את חייהם."

מהדגלים השחורים נמסר: "מזועזעים מאירועי הטרור ביממה האחרונה, מרכינים את ראשינו לזכר הנרצחים. אנו שולחים איחולי החלמה מלאה לפצועים. בינינו עשרות אלפים שהקדישו ומקדישים את חייהם לשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל ושמירה על ערכי מגילת העצמאות. בימים בהם ישנו איום על ערכיים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל האהובה אנו נמשיך לעשות הכל כדי להגן עליה ועל דמותה. ככל שהממשלה ממשיכה בצעדיה הדורסניים להפיכה משטרית ההתנגדות תמשך נחושה וחזקה מתמיד. נתכנס הערב בשעה 19:00 ברח׳ קפלן תל אביב ובעוד עשרות מוקדים ברחבי הארץ אשר יפתחו בדקת דומיה לזכר הנרצחים."

Back to top button