מבזקיםפוליטי / מדיני

בקואליציה ובאופוזיציה מגנים את הפיגועים: "הלב כואב ובוכה על הטבח הנורא"

לאחר אירועי השבת, בהם שני פיגועי טרור בירושלים שהובילו למותם של שבעה בני אדם ועוד חמישה פצועים, חברי הקואליציה שחררו הודעות תנחומים למשפחות השכולות לפני זמן קצר (מוצ"ש)

סגן ראש הממשלה, שר המשפטים יריב לוין מסר: "אני שולח תנחומים מעומק לבי למשפחות הנרצחים בטבח המזעזע בערב שבת בירושלים. מאחל החלמה לפצועים בשני הפיגועים. מול הטרור נפעל ביד ברזל. נמשיך להילחם ולא ניכנע לו".

חברת הכנסת מאי גולן מהליכוד פרסמה הודעה: "ערב שבת, כשהמוני בית ישראל עוצרים רגע כדי לנשום לרווחה, מגיעים טרוריסטים מתועבים ושפלים ורוצחים יהודים תמימים בדם קר בעיר הקודש בסמוך לבית כנסת קדוש. בוקר של שבת, ילד-מחבל בן 13 יורה על אב ובנו שנפצעים קשה ובנס הם מצליחים לנטרל אותו בעזרת נשק ברישיון – שלמרות שנורו לעבר קצין הצנחנים – שני כדורים בחזה, הוא עדיין חתר בגבורה למגע. כל זה בשעה שמועצת הביטחון של האו"ם מקיימת דיון עלוב ומנותק מהמציאות – על פעולת סיכול הטרור הקריטית של צה"ל בג'נין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

היא המשיכה: "שולחת תנחומים עמוקים למשפחות הנרצחים בטבח המחריד, וזאת למרות שאין מזור למשפחות שהצטרפו אמש למשפחת השכול הכאובה, ומתפללת לרפואתם השלימה והמהירה בעזרת השם של כלל הפצועים. נחזק כולנו את כלל כוחות הביטחון העוסקים במלאכה ונברך על חיסול המחבל – בן העוולה. אפעל יחד עם חבריי בכנסת כדי להאיץ בהקדם את הליך החקיקה לביטול תושבות למחבל וגירוש משפחתו לאלתר והוספת כלים חוקתיים שיסייעו במלחמה בטרור שטרם יושמו בשטח".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר מסר: "שבת נוראית. הלב כואב ובוכה על הטבח הנורא בליל שבת ליד בית הכנסת בירושלים והפיגוע הבוקר בעיר דוד. משתתף בצער משפחות שבעת הנרצחים ויחד עם כל עם ישראל מתפללים לרפואתם של הפצועים. הבטחנו לציבור קיר ברזל ויד חזקה מול הטרור – ובעזרת השם נקיים".

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית מסר: "שבת קשה ביותר. ליבי עם משפחות הנרצחים. מאחל החלמה מהירה לפצועים. הבטחנו לטפל בטרור באגרוף ברזל, וכך יהיה! מה שהיה הוא לא מה שיהיה!"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה מסר: "בעד נשמותיהם של החללים שנרצחו בפתח בית הכנסת, בערב שבת – יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, הי"ד, אין מחילה, אין סליחה ולא כפרה. נחזק את ידי השוטרים שחיסלוהו, נגבה את כוחות הביטחון שיפרעו מידי שותפי דרכו, נאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לפצועים, ונחבק את בני משפחותיהם של החללים – משמיים תנוחמו".

סגן יו"ר הכנסת חבר הכנסת אוריאל בוסו הגיב על האירועים: "הלב יוצא אל משפחות הנרצחים בפיגוע סמוך לבית הכנסת בערב שבת קודש, האכזריות הבלתי נתפסת של המרצחים האכזריים בערב שבת קודש היא הוכחה שחייבים להיאבק בכל הכלים הנדרשים בטרור שמרים ראש, שולח איחולי החלמה לפצועים תנחומים למשפחות הנרצחים, כולם מחויבים לגבות את המאבק הזה".

חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד מסר: "שבת קשה וכואבת עברה על מדינת ישראל, כאבן של משפחות הנרצחים בפיגוע המתועב בירושלים הוא כאבו של כל עם ישראל ושל כל בן צלם אנוש. זהו אינו מקרה בודד או הבלחה רגעית, והמחבל הארור אינו הראשון שיוצא משטח ישראל ובעיקר מירושלים. בכוונתי לכנס את ועדת החוץ והביטחון בדחיפות כדי לדון ולבחון את העמקת האחיזה הביטחונית של כוחות הביטחון בשכונות המזרחיות של ירושלים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר מיד בצאת השבת: "כואב יחד עם כל בית ישראל את פיגועי הטרור הנוראים בשבת. שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ורפואה שלמה לפצועים. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את השוטרים והלוחמים שעובדים מסביב לשעון למען ביטחון ישראל. דם הנרצחים על ידי החמאס, הרשות הפלסטינית וגם על ידיהם של חברי הכנסת מתוך כנסת ישראל שבמקום לחזק את צה"ל על פועלם בהגנה על המולדת ביקשו בסוף השבוע לשלהב ולעודד את הטרור בגינוים בזויים נגד צבא הגנה לישראל".

הוא הוסיף: "רק שנדע לקרוא לאויב בשמו נדע לנצח אותו. הטרור הערבי נובע מתקווה להשיג באמצעותו הישגים. רק שנדע לגדוע את התקווה, ונשיב את ההרתעה נוכל לנצח את הטרור".

גם באופוזיציה גינו את הפיגועים ושלחו תנחומים למשפחות. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "הלב נשבר, בני הזוג אליהו ונטלי מזרחי, התחתנו לפני שנתיים ונרצחו כשירדו לסייע לפצועים. רפאל בן אליהו נרצח כשהלך להתפלל, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. שולח תנחומים וחיזוקים למשפחותיהם בשעות קשות אלו. יהי זכרם ברוך".

שר המשפטים לשעבר גדעון סער מסר הודעה בעקבות הפיגועים: "שבת קשה מאוד. לבי עם משפחות הנרצחים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. עם ישראל עומד מול טרור רצחני מצד אלה שאינם מקבלים את עצם קיומנו כאן. מול הטרור צריך לדעת לעמוד ביחד ונביס אותו – כמו תמיד – ביחד. אני מחזק את כל הכוחות בשטח: מפקדי וחיילי צה"ל, שוטרי משטרת ישראל וכל כוחות הבטחון".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ פרסם: "שבעה נרצחים ומשפחות מדממות וכואבות שנפרדות מיקיריהן, אחרי הרצח המזעזע בנווה יעקב – משאירות חור בלב לכל ישראלי, לכל בן אנוש. יחד עם כל עם ישראל ליבי איתן, ואני נושא הערב תפילות להחלמת הפצועים משתי הזירות הקשות. מול האויב המתועב שחוגג כעת, עלינו להיות יחד, חזקים ומאוחדים וכך נהיה. נגבה החלטות ביטחוניות נכונות של הממשלה ונחזק את כוחות הביטחון שפועלים גם בשעות אלו לאיתור שולחי המחבלים וסייעניהם, כדי למנוע את הפיגוע הבא".

הוא הוסיף: "חשוב לי להגיד לכל אזרחי ישראל – יש לנו כוחות ביטחון מצוינים, מסורים ואמיצים – שפועלים מזה קרוב לשנה בעצימות גבוהה ביהודה ושומרון בנוסף לכלל זירות הפעולה, שמנעו מאות פיגועים ואלפי מתים. גם הערב כולנו אסירי תודה להם ומחזקים אותם. בשעות הקרובות אגיע לזירת הפיגוע, להתייחד עם זכר הנרצחים, להדליק נר ולהשמיע קול ברור מול הטרור. יהי זכר הנרצחים ברוך".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי פרסמה אתמול עם החדשות אודות הפיגוע הרצחני: "ערב קשה ואכזרי עם הפיגוע הנורא בירושלים. הטרור הקשה מרים את ראשו ומרסק ברצחניות משפחות ישראליות. לבי עם הנפגעים ועם משפחות הנרצחים. בטרור הזה צריך להילחם ביד קשה וללא פשרות".

אמיר אוחנה
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button