מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר בהצהרה תקשורתית בעקבות הפיגועים בירושלים | צפו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הערב (מוצ"ש) לבית החולים שערי צדק בירושלים לבקר את הפצועים שנפצעו בפיגוע הקטלני אמש בנווה יעקב שגבה את חייהם של שבעה בני אדם.

לאחר מכן הוא פרסם הצהרה לתקשורת. הוא אמר שמרגע ששמע אמש אודות הפיגוע הרצחני הוא עזב הכול כדי לטפל במצב. הוא אמר שהתייעץ עם ראש הממשלה וביקש לאטום את בית המחבל עוד היום ואמר שנתניהו הסכים. לאחר מכן הוא תקף בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה שעוד לא אישרה את הליך איטום הבית.

עוד הוא אמר שהפתרונות שלו לטיפול בהסלמה הנוכחית הם הקלה על הוצאת רישיונות לנשק, הריסת בתי מחבלים, קידום הקמת המשמר הלאומי וקידום חוק עונש מוות למחבלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה לדברי בן גביר הוצאה היועצת המשפטית לממשלה הוציאה הודעה מטעמה בה טענה כי הפרסום על בקשה של השר בן גביר שנדחתה על ידי היועצת אינו נכון. היא הוסיפה: "החלטות פעולה של הדרג המדיני צריכות להיתמך בתשתית עובדתית, ועליו להציגה. בהתאם לכך, רק לפני שעה הועברה ליועצת המשפטית לממשלה השלמת חוות הדעת הביטחוניות, ואלה נבדקות כעת. היועצת המשפטית לממשלה תתייחס בקבינט לכלל הנושאים שיעלו. היועצת המשפטית לממשלה תעשה כל שניתן כדי לספק כלים משפטיים שיאפשרו את הגשמת מדיניות הדרג המדיני".

איתמר בן גביר
ארכיון. צילום: דוברות חה"כ איתמר בן גביר
צילום: תקשורת השר לביטחון לאומי

Back to top button