התראות צבע אדוםחדשות הארץמבזקים

בעקבות הפיגועים: ראשי רשויות ברחבי הארץ מכנסים הערכות מצב ביטחוניות

בעקבות גל הפיגועים הרצחני בסוף השבוע האחרון, ראשי רשויות ברחבי הארץ קיימו הערב (מוצ"ש) הערכות מצב.

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים, בה בוצע אמש הפיגוע הקטלני שגבה את חייהם של שבעה בני אדם, כינס הערכת מצב בבניין העירייה בהשתתפות המנהלת העיר, בכירי העירייה והגורמים המקצועיים.

בהערכת המצב עדכנו שירותי הרווחה והשירות הפסיכולוגי על הסיוע שהעניקו ויעניקו למשפחות ההרוגים ולפצועים, בנוסף, אגף קידום נוער יתגבר באופן משמעותי את הפעילות בשכונה בשיתוף המינהל הקהילתי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף בהנחיית ראש העיר, השיטור העירוני יתגבר נוכחות משטרתית בשכונות התפר באופן מידיי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מסר: "אחרי שבת קשה סיירתי בשכונה ופגשתי את תושבי השכונה. הם חוו שבת קשה, מורכבת ועצובה. אסור לנו להשלים עם ה-'מחבל הבודד'. עלינו לנקות את הנשק הבלתי חוקי, להילחם בהסתה ברשתות החברתיות ובהסתה במוסדות הלימוד ובתוכנית הלימודים הפלסטינאית. כל האירועים האלה נובעים אך ורק מהסתה".

גם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, כינס הערכת מצב בעירייה עם כלל גורמי הביטחון בעיר.

בין ההחלטות שהתקבלו: הגברת הנוכחות של משטרת ראשון לציון והחברה לביטחון וסדר ציבורי במוסדות חינוך, מוסדות ציבור וכן באתרי הבנייה שם יש בדרך כלל ריכוז של שב"חים. קינסטליך קרא לתושבי העיר לגלות עירנות מוגברת בימים הקרובים.

ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, כינס גם הוא הערכת מצב.

בעמוד הפייסבוק שלו הוא כתב לתושבי העיר: "תושבות ותושבים יקרים שבוע טוב. עם צאת השבת קיימתי הערכת מצב עם גורמי המקצוע בעירייה. הנחתי להגביר וביתר שאת את הסיורים והנוכחות של השיטור העירוני וגורמי הביטחון בכניסות לעיר, ברחבי העיר, בסמוך למוסדות החינוך והציבור כמו גם באתרי הבניה ובשכונת מורשת. כמו כן, הנחתי לדחות את הטיולים הבית ספריים, שצפויים להתקיים ביומיים הקרובים לירושלים. בשמי ובשם כל תושבי העיר אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, מאחל החלמה מהירה לפצועים ומחזק את ידי צה"ל וכוחות הביטחון. שהיה לכולנו שבוע טוב ושקט

גם בעיריית אלעד קיימו הערכת מצב ביטחונית, בה הנחה ראש העיר על תגבור הסיורים של השיטור העירוני בכל רחבי העיר ושל חברת השמירה סביב מוסדות החינוך. כמו כן, הכוחות יבצעו ביקורת קפדנית באתרי בניה ויאכפו באופן חסר פשרות את נושא השב"חים. במקביל בוטלו ימי עיון שתוכננו לשיטור העירוני, במטרה לאפשר פעילות בטחון שוטף לכל אורך שעות היממה.

כינוס עיריית ירושלים - משה ליאון
צילום: עיריית ירושלים
כינוס הערכת מצב עיריית ראשון לציון
צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

Back to top button