בריאותמבזקים

"קחי אותי לבית החולים": קיבל דום לב והתמוטט בכניסה למרכז רפואי מאיר

גלעד לוי חש בלילה שבין יום שני לשלישי כאבים בחזה בזמן ששכב במיטה, ותחושה הדומה לצרבת. מכיוון שסבל מצרבות כבר תקופה ארוכה הוא לא חשב בתחילה כי מדובר בהתקף לב. "קמתי מהמיטה והסתובבתי בבית" הוא מספר. "לאחר כשעה וחצי הכאבים מאוד התגברו. החלו כאבים ביד שמאל ובצוואר, כאילו השרירים נתפסים. בשלב מסוים הרגשתי תעוקה, שממש אין לי אוויר. הערתי את מיכל אשתי ואמרתי לה: "מיכלי, זו לא צרבת, קחי אותי לבית החולים".

"ברגע שראיתי שהוא מחזיק את יד שמאל" משתפת מיכל "הבנתי שככל הנראה מדובר בהתקף לב. מכיוון שזה היה אמצע הלילה והכבישים היו ריקים נכנסנו לרכב ותוך 7 דקות היינו בכניסה למיון של מרכז רפואי מאיר" היא מספרת. "נכנסנו רגלית לבית החולים וכעשרים מטרים לאחר הכניסה גלעד התמוטט עליי".

"באותו רגע פעלתי על אוטומט. השכבתי אותו בזהירות על המדרכה על מנת שראשו לא ייפגע, צעקתי לכיוון המאבטחים" מספרת מיכל. הראשון שזינק לכיוונו כשראה שהוא מתמוטט היה אור צוברי, אחראי משמרת במערך הביטחון של בית החולים שהחל מיד בעיסויים. בנוסף, צוות אמבולנס שנסע לכיוון היציאה, עצר וסייע בהכנסת גלעד למיון ולחדר הטראומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ברק חברוני ודיאנה רבינוביץ, אחים במחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית וד"ר סאלח ערואה שהיה רופא תורן קיבלו את גלעד בחדר הטראומה. הם מספרים: "ראינו שגלעד נמצא בדום לב, ללא דופק. התחלנו עם עיסויים וחיברנו אותו למוניטור. ראינו שהוא עם הפרעת קצב קטלנית. נתנו לו שוק חשמלי והמשכנו בעיסויים. כדקה לאחר מכן חזר לגלעד הדופק והוא שב להכרה וחזר לנשום באופן עצמוני. בשביל המקרים האלה, של הצלת חיים אנחנו פה", הם אומרים בהתרגשות.

מיכל מוסיפה: "דיאנה יצאה אליי והסבירה שגלעד עבר דום לב. שהוא עדיין בתוך האירוע ושאנחנו חייבים להעלות אותו לצנתור חירום. מחדר הטראומה העלו את גלעד לחדר הצנתורים שם מנהל יחידת הצינתורים, פרופ' אדוארד קויפמן צינתר אותו. בצנתור ראו שהיה לו 100% חסימה בעורק ימין. לאחר הצינתור גלעד אושפז ביחידת טיפול נמרץ לב שם קיבל טיפול מסור".

פרופ' אדוארד קויפמן, מנהל יחידת הצנתורים במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "התקף לב הנו מצב מסכן חיים אקוטי אשר עלול להתדרדר למצב של דום לב הדורש החייאה וטיפול במכת חשמל. הסימפטום הנפוץ ביותר של התקף לב הוא כאבים בחזה ולכן עם הופעת לחץ בחזה יש להזמין אמבולנס באופן מידי. צוות האמבולנס יכול לאבחן התקף לב להתחיל טיפול ראשוני ולתת מענה במקרה של דום לב. כמו כן צוות האמבולנס יעביר את המטופל ישירות למחלקה הקרדיולוגית ויאפשר בכך ביצוע צנתור מידי, פתיחה מהירה של העורק החסום בלב ומניעת נזק קשה וקבוע לשריר הלב. במקרה של מר לוי, הטיפול המהיר שניתן בחדר המיון- כולל מכת חשמל מידית, ביצוע הצנתור באופן דחוף והמשך הטיפול ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי מאיר הצילו את חיי המטופל ומאפשרים את שחרורו הביתה במצב משביע רצון וללא נזק משמעותי לשריר הלב. מערך הלב במרכז הרפואי מאיר מטפל מדי שנה בקרוב ל 400 מקרים של התקף לב הדורשים צנתור מידי ונמצא מזה שנים במקום הראשון בקטגוריה זו מכל בתי החולים בישראל".

גלעד ומיכל מדגישים עד כמה חשוב להיות קשובים לגוף ולא להמתין או להיכנס להכחשה ברגע שיש חשד להתקף לב או התקף חרדה. מיכל: "ברק אמר לי "היה לך הרבה מזל. אם היה רמזור אדום אחד נוסף בדרך היינו מנהלים שיחה אחרת לגמרי".

צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית

Back to top button