מבזקיםפוליטי / מדיני

עימות חריף בוועדה בכנסת: "יהיה יום קר מאוד בגיהנום לפני שאקבל מכם הטפות מוסר"

דיוני ועדת החוקה של הכנסת, בראשותו של חה"כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, בנושא הרפורמה המשפטית של שר המשפטים, יריב לוין, ממשיכים גם היום (ראשון) ונפסקו מוקדם מהרגיל, על מנת לאפשר לחברי הכנסת להשתתף בהלוויות של נרצחי הפיגוע המזעזע בנווה יעקב שבירושלים.

ח"כ גלעד קריב (העבודה) "זה דיון ראשון בהשתתפות חברי האופוזיציה על חו"י השפיטה. הדבר נעשה במחאה על קיום הדיונים ללא חוו"ד של הייעוץ המשפטי. חוו"ד היועמ"שית לכנסת בלמה אני מקווה את הדיון בחוק היועמ"שים כהצ"ח מטעם הוועדה ואפשרה את הדיון שאנחנו מקיימים היום. האור הירוק הזה לא מרפא את הכשל המהותי בעצם הדיון כאן כאשר ברור מדבריך היו"ר כי קידום התהליכים במקביל הוא זירוז הליכים והימנעות מהליך חקיקה תקין. מחוו"ד של הייעוץ המשפטי לוועדה עולה תמונה ברורה של ההשלכות ההרסניות של החקיקה".

ועדת חוקה - דיון - כנסת
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עוד אמר: "ההתקפה של השר לבט"ל על היועמ"שית ראויה לכל גינוי וכן גם המתקפה על צוותי ערוץ 13. האלימות והמתקפה אינן מקריות, המשך של גל שראשיתו בבית הזה".
ליו"ר ח"כ רוטמן אמר: "בכל פעם שתפתח ישיבה בציטוט מתוך נבואת ישעיהו ״ציון במשפט תפדה״ כדי לתאר את המהלך ההרסני שאתה מוביל, אנחנו נבוא ונאמר שהפסוק היחיד מאותה נבואה למה שקורה כאן הוא ״כסדום היינו ולעמורה דמינו״ זו מהות התהליך שאתה מוביל. אם היום הזה היה באמת מקודש בעיניכם לא היינו מתכנסים לישיבה והיו״ר היה מבטל את הישיבה כמו שהצעתי לו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות דבריו פרצה מהומה והיו"ר ח"כ רוטמן הגיב: "יהיה יום קר מאוד בגיהנום לפני שאקבל מכם הטפות מוסר על מה שעושים ביום הזה, מי שהפגין אתמול עם דגלי מרצחים…"

בנוסף, יו"ר ועדת החוקה רוטמן על חוות הדעת של הייעוץ המשפטי ועל התנהלות האופוזיציה: "כשהנחתי את הצעת החוק, כמפלגה הצגנו מצע מפורט על הבעייתיות במצב הקיים, כתבתי ספר בו תיארתי באריכות את הבעייתיות במצב הקיים. כאשר הנחתי מצע לדיון על הצעת החוק שלי היועצת המשפטית התלוננה על כך שאני מניח דברי הסבר."

"הצביעות הזו של האופוזיציה לא תעבור! אשמח להדברות עם כל מי שרוצה לנהל שיח אך מה שאתם עושים פה זה צביעות, גניבת דעת והונאת דברים." הוסיף רוטמן.

ועדת חוקה - דיון - כנסת - שמחה רוטמן - גור בליי
צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button