מבזקיםמשפטי/פלילי

לאחר הפיגועים בירושלים: שתי פלוגות צה"ל יתגברו את המשטרה

במשטרת ישראל נמשכת חקירת פיגועי הירי בירושלים, תחת איפול כמעט מוחלט. לפני זמן קצר (ראשון) פרסמו במשטרה פרטים נוספים על הפיגועים בנווה יעקב ובעיר דוד במהלך סוף השבוע, בנוסף למעצר החשודים בעקבותיהם.

בהתאם להערכת המצב ובתיאום בין צה"ל למשטרת ישראל הוחלט היום על תגבור וסיוע למשטרת ישראל בשתי פלוגות, במרחב ירושלים ובאזורים העורפיים הסמוכים לקו התפר. הכוחות יתגברו החל ממחר.

פיגוע הירי בנווה יעקב ביום שישי בערב: לאחר נטרול המחבל על ידי שוטרים, בעקבות פיגוע הירי נפתחה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים. בליל הפיגוע המשטרה עצרה עשרות חשודים – מקרוביו, משפחתו, ביתו וסביבתו של המחבל. מבין העצורים, עצרו שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב 5 חשודים שמעצרם הוארך ועדיין נבדקת מעורבותם ביחס לפיגוע ולמחבל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מעצרה של אם המחבל, שנעצרה אתמול מספר שעות לאחר הפיגוע, הוארך עד לתאריך 1.2. שני חשודים נוספים שנעצרו מספר שעות לאחר הפיגוע, הובאו אתמול בלילה להארכת מעצרם עד לתאריך 31.1. דודו של המחבל שנעצר לחקירה, יובא במהלך היום להארכת מעצר. כמו כן הבוקר נעצר חשוד נוסף (פלסטיני) שיובא בהמשך השבוע להארכת מעצר בבימ"ש צבאי.

בתוך כך, לפנות בוקר בהתאם להחלטת הדרג המדיני וקבלת האישורים הנדרשים נאטם בית המחבל בא-טור על ידי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וכוחות צה"ל, זאת לאחר השלמת פינוי תכולת הבית ויושביו.

פיגוע הירי במעלות עיר דוד ביום שבת בבוקר: חקירת הפיגוע מבוצעת ע"י היחידה המרכזית של מחוז ירושלים ושב"כ. מחבל בן ה-13 שנוטרל בפיגוע על ידי קצין צה"ל ואזרחים נוספים ונפצע באורח קשה נעצר (עדיין מאושפז בבי"ח), ומעצרו הוארך עד לתאריך 2.2. כמו כן נעצרו אמו, אביו ואחיו של המחבל בביתם שבסילואן אתמול, מספר שעות לאחר הפיגוע. היום הם יובאו בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

מהמשטרה נמסר: "חקירת שני הפיגועים בשב"כ ובמשטרה נמשכת במטרה למצות את הדין עם כל מי שימצא כי ידע ו\או היה מעורב בכל תצורה שהיא ביחס לפיגועי טרור אלו בסופ"ש האחרון, פיגועים שהובילו ל-7 נרצחים ו-5 פצועים. בתוך כך, תוגברה הפעילות המשטרתית המבצעית בגזרת מחוז ירושלים במערכי השיטור ובגזרות השונות, לשמירת הביטחון והסדר, וכן למניעה, תגובה מהירה וטיפול בחריגים במרחב."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button