מבזקיםמשפטי/פלילי

פרשת החלפת העוברים באסותא – בית המשפט התיר לשש מטופלות נוספות לבצע בדיקה גנטית

פרשת החלפת העוברים באסותא – בית המשפט המחוזי במחוז המרכז דחה (ראשון) את ערעורה של המערערת, היולדת של הקטינה ס', על פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, והתיר לשש מטופלות נוספות ממטופלות אסותא לבצע בדיקה גנטית לקשרי משפחה ביחס לקטינה וזאת אחר שמצא כי קיים סיכוי סביר למציאת קשר גנטי בין מי מהמטופלות לקטינה.

המטופלות הנזכרות הן חלק מקבוצת 22 מטופלות, אשר על פי בדיקת צוותים רפואיים שהוקמו על ידי אסותא, קיימת חפיפה בין חלק משלבי ההפריה שעברו לשלבי ההפריה של המערערת – האם היולדת. בצד זה דחה בית המשפט בקשתה של מטופלת נוספת, המשתייכת לקבוצה נוספת של 14 מטופלות אשר על אף שקיימת בעניינן חפיפה לחלק משלבי ההפריה של המערערת, התקיימו בעניינן נסיבות שונות השוללות את הסיכוי לקשר גנטי בינן לבין הקטינה.

בית המשפט הדגיש בפסק דינו כי בשלב זה אנו מצויים ב"מעגל בירור הידיעה" וטרם הגענו ל"מעגל בירור ההורות המשפטית", היינו בשלב זה טובת הקטינה, טובת המטופלות ובני זוגם ואף האינטרס הציבורי לבירור מהות הטעות שארעה באסותא דורשים את בירור זהות הוריה הגנטיים של הקטינה, כאשר ככל שימצא קשר שכזה למי מהמטופלות ניתן יהיה לעבור לשלב הבא – בירורה של השאלה מי יהיה ההורה שיגדל את הקטינה שמצבה הרפואי מורכב ולא יציב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בקביעתו זו דחה בית המשפט את עמדת האפוטרופסיות לדין של ס', אשר סברו כי יש לקבוע כבר עתה מיהו ההורה המשפטי לסופיה ולבצע את בדיקות הגנטיות תוך קביעה ברורה מראש כי לא יהיה בהן להשפיע על זהות ההורה שיגדל את הקטינה. בית המשפט סבר כי לא ניתן לקבוע את ההורות לפני קביעת זהות ההורים הגנטיים ומבלי שניתנה להורה הגנטי שימצא, ככל שימצא, אפשרות ממשית לטעון טענותיו לעניין הורותו המשפטית.

צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button