חדשות הארץמבזקים

עמותת "מעלות": החלה הקמת מרכז למורשת יהודי ברית המועצות בלוד

מרכז למורשת יהודי ברית המועצות יוקם בלוד. כך הודיעה (ראשון) עמותת "מעלות" שהוסיפה כי מדובר ביוזמת העמותה שזוכה לתמיכת ראש עיריית לוד יאיר רביבו. על פי אנשי העמותה, מזה מספר שנים מקדמת עמותת "מעלות" את הגשמת הרעיון של הקמת מרכז מורשת ליהודי ברית המועצות. כעת הרעיון הזה מתחיל לרקום עור וגידים.

"יוזמת "מעלות" מצאה אוזן קשבת אצל ראש עיריית לוד, יאיר רביבו. יחד עם חברת מועצת העיר, נציגת קהילת תושבי לוד דוברי הרוסית, אלווירה קוליכמן, הכריז ראש העיר על הקמת המרכז בשטחה של לוד. בשלב הראשון תקצה העירייה שטח זמני בו תקיים ״מעלות״ את פעילותה. במקביל, תחל העירייה בהליך הקצאת קרקע לבניית".

ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, אמר בהזדמנות זו: "יוצאי ברית המועצות מהווים חלק נכבד מאוכלוסיית העיר, ולכן יהיה זה אך טבעי אם המרכז למורשת יהדות ברית המועצות יוקם בלוד. אנו נפעל באופן פעיל ונתרום ליישום רעיון זה, לרבות מתן סיוע בקידום המשא ומתן עם משרדי הממשלה הרלוונטיים.:״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת המועצה אלווירה קוליכמן: "לוד ממוקמת ממש במרכז הארץ. נוח להגיע לכאן מכל רחבי המדינה, הודות לשתי תחנות הרכבת הפועלות בעיר. לכן אנו צופים לזרם גדול של מבקרים למרכז. בנוסף, כ-20,000 עולים מבריה"מ מתגוררים כיום בשכונת גני אביב, בה מתוכנן לקום המבנה הקבוע של המרכז. הרובע החדש שנמצא בימים אלה בבנייה, בצמוד לגני אביב, כמעט יכפיל את מספר העולים. כך שלמרכז תהיה בהחלט סביבה תומכת".

דוד שכטר, יו"ר עמותת "מעלות": "במבנה הזמני שהעמותה עתידה לקבל נרכז את פעילותנו המגוונת: ערבי מוזיקה ויצירה, תערוכות, כנסים וסמינרים לקהל רחב של צברים ועולים ותיקים וחדשים. מטרתנו היא להתחיל את עבודת המרכז כבר עכשיו, עוד לפני הקמת המבנה קבוע. אנו בטוחים כי הפעילות תיצור עניין רב במורשת יהדות בריה״מ ותגשים את חזון הקמת המרכז שיהווה מוקד תרבותי והיסטורי של קהילה חשובה זו.״

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

Back to top button