מבזקיםפוליטי / מדיני

סמוטריץ' תוקף את לפיד: "מה קרה לך? אין לך טיפת אחריות? הפכת להיות תומך של הBDS?"

יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳, נשא לפני זמן קצר (שני) דברים בישיבת הסיעה שנערכה בכנסת. בדבריו התייחס לסוף השבוע הרצחני שאירע בירושלים ולדבריו של ראש הממשלה לשעבר לפיד בנושא הרפורמה המשפטית.

בפתח דבריו אמר סמוטריץ': "הלב נקרע מול המראות הקשים, הכאב והאובדן של 7 הנרצחים בליל שבת מחוץ לבית כנסת. הם נרצחו רק בגלל היותם יהודים. הייתי הבוקר בניחום אבלים אצל משפחתו של הקדוש אשר נתן מורלי. ילד צדיק בן 14 שלא עשה רע לאף אחד ונרצח על קידוש השם בירושלים. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון, לחיילי צה"ל, מג"ב, המשטרה ולכל מי שעוסק בביטחון המדינה על עשייתם החשובה לילות כימים למען שמירה על ביטחון אזרחי ישראל."

בנוסף, אמר: "המטרה של הטרור היא לעקור אותנו מירושלים ומארצנו. כל עוד אנחנו לא נגדע את התקווה של הטרור, הטרור לא יפסיק וימשיך את פעילותו הרצחנית. לכן אנחנו חייבים לפעול בהתאם. האירוע הזה מתרחש עכשיו ובמשמרת שלנו, של ממשלת ימין על מלא שהתחייבה לפני הבחירות להחזיר את הביטחון והמשילות לכל אזרחי ישראל, ובזה אנחנו ניבחן. הקבינט הביטחוני והממשלה מקדמים שורה של פעולות בטווח המיידי. כדי להחזיר את ההרתעה אנחנו חייבים לגרש את משפחת המחבל, בלי תעודות זהות ובלי זכויות סוציאליות, להרוס את ביתם, להחרים את רכושם ולהעביר אותם למשפחות נפגעי הפיגוע. זה הכיוון אליו אנחנו הולכים וכדי להצליח נצטרך לחוקק את זה ולשם אנחנו הולכים יחד עם צעדים נוספים במישור הביטחוני הישיר. בנוסף הטרור צריך להבין שהוא לא משתלם ועל כל פגיעה בישראל אנחנו נגדל, נתעצם ונתחזק פי כמה, ולכן אנחנו מגבשים תוכנית משמעותית לחיזוק ההתיישבות בירושלים וביהודה ושומרון. השילוב של ענישה והרתעה יחד עם בנייה והתיישבות רחבה יביאו לגדיעת התקווה של הטרור ובטווח הארוך יביאו לירידה משמעותית בהיקף הטרור נגדנו. הצגנו השבוע את טיוטת חוק ההסדרים שיועבר יחד עם התקציה הקרוב בעז"ה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אנחנו מתכוונים להוביל רפורמות ענק בכל תחומי העשייה הכלכליים במדינת ישראל, בפירוק מונופולים, בהורדת יוקר המחייה, בהסרת חסמים ורגולציה על עסקים קטנים וגדולים, בעידוד בנייה של מאות אלפי יחידות דיור במחירים שיוכלו להתאים גם לזוגות צעירים, בשינויים מבניים שהרבה מאוד שנים לא הובאו במשק הישראלי. ברוך השם הרפורמות האלו זוכות לתמיכה מקיר לקיר של המנהיגות העסקית והכלכלית של מדינת ישראל ושל הדרג המקצועי במשרד האוצר ובנק ישראל. הרפורמות האלה הן הבסיס האמיתי לחיזוק וצמיחה גדולה של הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות. למרות המהלכים החשובים שאנחנו מובילים בתחום הכלכלי אנחנו רואים עכשיו קמפיין פוליטי שמובל על ידי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כדי לפגוע ולגרום נזק לכלכלה הישראלית. ראיתי אתמול סרטון שיאיר לפיד פירסם במיוחד, שהמסקנה שלו היא שצריך להוציא השקעות ממדינת ישראל ולהעביר לסינגפור." הוסיף סמוטיץ'.

יאיר לפיד ובצלאל סמוטריץ'. צילום: אתר הכנסת

לסיום, אמר: "אני רוצה לפנות אליך יאיר, אתה ראש ממשלה ושר אוצר לשעבר, מה קרה לך? אין לך טיפת אחריות? הפכת להיות תומך של הBDS? המהלכים האלו של האופוזיציה עלולים חלילה לגרום לנזק מסוים לטווח קצר, אך אנו משוכנעים שהכלכלה הישראלית גדולה וחזקה מהם ותמשיך לצמוח לעוד שנים רבות יחד עם הרפורמות שאנחנו מביאים עכשיו ועם התקציב האחראי והמאוזן שאנחנו נביא לממשלה בחודש הבא. בכלכלה הדרך הנכונה והמומלצת על ידי המומחים המובילים בעולם היא לשים בצד את רעשי הרקע ולהתמקד בנתונים ובמספרים, וכל מי שמכיר את התוכניות שלנו לשנים הקרובות יודע שכלכלת ישראל תתחזק ותצמח בעזרת השם. לכן אני יכול לומר בלב שלם לאזרחי ישראל שהם יכולים לסמוך על הממשלה, על הכלכלה הישראלית, על התעשייה הישראלית, על תעשיית ההיי-טק שלנו, על היזמות הישראלית, על המוסדות הפיננסיים הישראלים ועל הבורסה הישראלית. הם גדולים וחזקים יותר מכל קמפיין פוליטי נקודתי ורגעי כזה או אחר."

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

Back to top button