מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד ממשיך ב'קמפיין ההפחדה': "בשבוע האחרון הבורסות בעולם עלו, ורק הבורסה הישראלית בירידות"

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פתח לפני זמן קצר (שני) את ישיבת סיעתו בנאום תקיף נגד הממשלה, שעסק בעיקר במה שהוא מכנה "קריסת הכלכלה הישראלית". כמובן שלפיד התייחס לירידות השערים בבורסה הישראלית במהלך הימים האחרונים, ירידות שהסתיימו הבוקר, כאשר המסחר נפתח בעליות שערים.

בפתח דבריו, אמר: "יותר מ-300 הכלכלנים הבכירים ביותר במשק, כולל חתני פרס נובל, כולל נגיד בנק ישראל היום ונגידי בנק ישראל בעבר, הודיעו שאם החקיקה נגד הדמוקרטיה תעבור, תהיה פגיעה חמורה בכלכלה. הבוקר הצטרפו אליהם 50 מנכ"לים של משרדים ממשלתיים. ביניהם משרדי ראש הממשלה, האוצר והכלכלה, רובם בימי הליכוד., שהזהירו מ"נזק חסר תקדים לכלכלה הישראלית"."

"בכירי ההייטק אומרים שהמשקיעים הזרים מתחילים להיעלם. שחברות מעבירות את הפעילות שלהן לארצות אחרות. הייטק זה לא רק הקטר של המשק, לא רק מנוע הצמיחה הגדול ביותר שלנו, זה גם הנתח הכי משמעותי של כספי המיסים. בכירי הבנקאים בישראל אומרים שהם מזהים בריחה של פיקדונות. אנשים מתחילים להוציא את הכסף שלהם מישראל. בשבוע האחרון הבורסות בעולם עלו, ורק הבורסה הישראלית בירידות חדות. אין אף איש מקצוע רציני שחושב אחרת. כל מי שבודק את הנתונים, את מה שאומרים האנליסטים של החברות הגדולות, יודע שתהיה פגיעה חמורה בכלכלה, פגיעה חמורה בפרנסה של כל אזרח בישראל, פגיעה בצמיחה ובשגשוג שהביאה הממשלה שהיתה לי הזכות לעמוד בראשה." הוסיף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "מול כל אנשי המקצוע יש רק שני אנשים שאומרים את ההיפך: אחד נאשם בפלילים, השני עבריין מורשע. ראש הממשלה נתניהו, והשר המפוטר אריה דרעי. הם האנשים היחידים שאומרים שהחקיקה לא תפגע בכלכלה, וראו איזה פלא, הם גם האנשים שהחקיקה הזו הכי תועיל להם באופן אישי. זו בדיוק הסיבה שאמרנו מהיום הראשון: הם לא יכולים להוביל את החקיקה נגד הדמוקרטיה מפני שהם לא באים לזה ממקום נקי, השיקולים שלהם זרים, האינטרסים שלהם קודמים מבחינתם לטובת המדינה. גם מי שתומך בחקיקה הזו צריך לדעת – יש לה מחיר. היא תפגע לכולנו בפרנסה. היא תעלה את יוקר המחיה. היא תהפוך את ישראל לכלכלה תחרותית פחות ויעילה פחות. זה המחיר. כל מי שטוען אחרת – פשוט משקר."

יאיר לפיד
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

Back to top button