מבזקיםפוליטי / מדיני

"האנטישמיות משנה את פניה והיא מתמקדת בשנאה כלפי מדינת היהודים ובשלילת זכות קיומה"

שר התפוצות והשוויון החברתי, עמיחי שיקלי, הוביל היום (שני) דיון בכנסת שעסק בממצאי דו"ח האנטישמיות השנתי של 2022.

השר שיקלי סקר את המגמות העיקריות והתייחס למגמה של האנטישמיות החדשה שהיא דה-לגיטימציה של ישראל. דו"ח האנטישמיות של משרד התפוצות מראה כי ישנה עלייה מטרידה של עלייה בשיח האנטישמי ברשת וישנה עלייה מתמשכת בשימוש בשיח אנטישמי ברשת המכוון כנגד מדינת ישראל, הן במספר הפוסטים האנטישמיים והן במספר הגולשים המפיצים תוכן אנטישמי.

בדיון שארך כשעתיים וחצי השתתפו חברי הכנסת עמית הלוי, אריאל קלנר, אליהו דלל, בועז ביסמוט, נציגי ארגוני החברה האזרחית, חוקרים ומומחים נוספים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התפוצות והשוויון החברתי עמיחי שיקלי: "האנטישמיות משנה את פניה והיא הולכת ומתמקדת בשנאה כלפי מדינת היהודים ובשלילת זכות קיומה. מרבית השיח האנטישמי ברשתות, 68% ע״פ המחקר המקיף שביצע משרד התפוצות, מקורו בחוגים פלסטינים או בחוגים פרוגרסיבים פרו פלסטינים. ולמול ירידה יחסית בגילויי האנטישמיות בעולם בולט זינק במספר התקריות האנטישמיות דווקא בארה״ב בה מתהווה בחלק מהקמפוסים אווירה עויינת כלפי סטודנטים יהודים בפרט אם אלה מזדהים כציונים. על מדינת ישראל מוטלת החובה להוביל את המאבק באנטישמיות ולפעול להרחבת אימוץ הגדרות IHRA, שנעשתה לתו התקן להגדרת האנטישמיות לרבות האנטישמיות החדשה השוללת את זכות היהודים להגדרה עצמית, בכמה שיותר מדינות ומוסדות ברחבי העולם".

נשיא מכון המחקר NGO Monitor פרופ׳ ג'ראלד שטיינברג: ״ארגונים הממומנים ביד רחבה על ידי ממשלות אירופה מנצלים את ערכי זכויות האדם לקידום שנאה, אנטישמיות ומאבק נגד הגדרת האנטישמיות כפי שמוסכמת על הקהילה הבינלאומית – הכתובת היא ממשלות אירופה.״

איתמר מרכוס, מנהל מבט תקשורת פלסטינית: "נקודת המוצא של האנטישמיות של הרש"פ היא שהיהודים הם סכנה לאנושות, ועל כן, כדי להיפטר מסכנת היהודים, מדינות אירופה הקולוניאליסטיות יזמו הקמת מדינה בשם ישראל כדי לשלוח שם את היהודים "שלהם", אך המלחמה נגד היהודים וישראל נמשכת, כאשר הפלסטינים הם לוחמים למען האנושות כולה. סיום המלחמה, ע"פ האיסלאם הפלסטיני הוא חיסול כל יהודי העולם וגאולת העולם. ישראל חייבת להציג את זה בפני המדינות הנותנות חסות לתהליך "השלום" כדי שיבינו שפתרון הסכסוך איננו אפשרי כל עוד הרש"פ מחזיקה בעמדות האנטישמיות שלה".

דיון בנושא אנטישמיות בכנסת - עמיחי שיקלי
צילום: דוברות משרד התפוצות
דיון בנושא אנטישמיות בכנסת
צילום: דוברות משרד התפוצות

Back to top button