מאמריםמבזקים

נמאס לכם? החלטת לרדת במשקל? הנה כמה מזונות שיכולים לעזור לכם!

עודף משקל הוא מוקד דאגה של אנשים רבים בעולם. לפי ארגון הבריאות העולמי (WHO), מספר המבוגרים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר הוכפל מאז 1980, ומשפיע כעת על למעלה מ-650 מיליון אנשים ברחבי העולם.

בנוסף, גם השכיחות של השמנת יתר אצל ילדים עלתה באופן דרמטי בשנים האחרונות, כאשר על פי ההערכות 124 מיליון ילדים ובני נוער בגילאי 5-19 שנים סובלים מעודף משקל או השמנת יתר. זה מדאיג במיוחד, מכיוון שילדים הסובלים מעודף משקל או השמנת יתר נוטים יותר להפוך למבוגרים עם עודף משקל או השמנת יתר, והם נמצאים בסיכון מוגבר למגוון של בעיות בריאותיות, כולל מחלות לב, סוכרת מסוג 2 וסוגים מסוימים של סרטן.

העלייה במשקל העודף ובהשמנת יתר מונעת על ידי מגוון גורמים. בתגובה, ממשלות וארגוני בריאות רבים נוקטים בצעדים לטיפול במשבר הבריאות ההולך וגובר, באמצעות יוזמות כגון קידום תזונה בריאה ופעילות גופנית. כמו כן, יישום מדיניות שמטרתה להפחית את הזמינות והקידום של מזונות לא בריאים. בישראל הפחיתו באופן משמעותי את כמויות הנתרן והסוכרים ממוצרים רבים, בעיקר חטיפים. על המוצרים חויבו החברות לסמן את הכמויות ובמידה והן חורגות מהתקן שהציב משרד הבריאות, המוצרים מסומנים באדום עם כיתוב ברור כמו "סוכר בכמות גבוהה", "נתרן בכמות גבוהה", או שומרן רווי בכמות גבוהה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ירידה במשקל, אם כן, נתפסת לעתים קרובות כיעד רצוי עבור אנשים רבים, שכן היא יכולה להוביל לשיפור הבריאות, עלייה ברמות האנרגיה ואיכות חיים טובה יותר. עם זאת, ירידה במשקל יכולה להיות תהליך מאתגר, ואנשים רבים נאבקים בביצוע ושימור שינויים באורח החיים התומכים בירידה במשקל.

השגה ושמירה על משקל תקין מצריכה שילוב של תזונה ופעילות גופנית, כמו גם מחויבות לשינויים באורח החיים לטווח ארוך. זה יכול לכלול הפחתת צריכת הקלוריות, אכילת תזונה מאוזנת, עיסוק בפעילות גופנית סדירה והימנעות מהרגלים לא בריאים כמו אכילת יתר או דילוג על ארוחות.

עם זאת, עם הגישה והתמיכה הנכונים, ירידה במשקל יכולה להיות יעד בר השגה, ולהוביל לשיפור הבריאות.

Image by Gerd Altmann from Pixabay

אז קיבלתם החלטה על שינוי בתזונה, הנה כמה מזונות שיכולים לעזור לכם לרדת במשקל:

מזונות עשירים בחלבון: עוף, דגים, ביצים וקטניות עשירים בחלבון ויכולים לעזור לכם להרגיש שובע לאורך זמן, ולהפחית את צריכת הקלוריות הכוללת שלכם. בנוסף, חלבון חיוני לשמירה ובניית מסת שריר, דבר שחשוב לירידה במשקל, שכן השריר שורף יותר קלוריות מאשר שומן.

עלים ירוקים: ירקות כמו תרד, קייל וברוקולי דלים בקלוריות ועשירים בסיבים, מה שהופך אותם למזון מצוין התורם לירידה במשקל. בנוסף, הם עמוסים בחומרים מזינים, כולל ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, החשובים לבריאות הכללית.

פירות: הכוונה לפירות יער, תפוחים ופירות הדר אשר עשירים בסיבים ודלים בקלוריות, מה שהופך אותם לתוספת בריאה בתהליך הרזיה. בנוסף, פירות הם מקור טוב לוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון החשובים גם הם לבריאותנו.

דגנים מלאים: בחירה בדגנים מלאים במקום דגנים מזוקקים (דגנים שאינם "מלאים") יכולה לעזור לכם להרגיש מלאים, ולהפחית את צריכת הקלוריות הכוללת שלכם.

אגוזים וזרעים: שקדים, אגוזי מלך וזרעי צ'יה עשירים בשומנים בריאים וחלבונים, מה שהופך אותם לחטיף משביע לירידה במשקל. הם מקור טוב לסיבים, שעוזרים למלא אתכם, ויכולים גם לעזור לווסת את רמות הסוכר בדם ולהפחית את התשוקה למזון לא בריא.

קטניות: עדשים, חומוס ושעועית שחורה עשירים בחלבון וסיבים, עוזרים לכם להרגיש שובע ומפחיתים את צריכת הקלוריות הכוללת שלכם. הם גם מקור טוב לוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון, מה שהופך אותם לחלק חשוב בתזונה מאוזנת ובריאה.

חשוב לזכור שאמנם מזונות אלו יכולים לסייע בירידה במשקל, אך הם צריכים להיות חלק מתזונה מאוזנת הכוללת מגוון מזונות בריאים, ובמתינות. בנוסף, שמירה על כושר ופעילות גופנית הם מרכיבים חשובים בתוכנית הרזיה.

ירקות
Image by Carlos silva Carlos from Pixabay

אז לסיכום, קבלו שלושה דברים חשובים ביותר לירידה במשקל:

שינוי אורח חיים: אכילת תזונה בריאה ומאוזנת עם כמות נמוכה יותר של קלוריות ממה שהגוף שלכם צריך לאנרגיה חיונית לירידה במשקל. ניתן להשיג זאת על ידי צמצום גודל המנות, אכילת יותר פירות וירקות ובחירה במקורות חלבון רזים.

פעילות גופנית: פעילות גופנית סדירה, כגון הליכה, ריצה או אימוני התנגדות, יכולה לעזור להגדיל את מספר הקלוריות שגופכם שורף ולסייע בירידה במשקל. הקפידו על לפחות 30 דקות של פעילות גופנית בעצימות בינונית ברוב ימות השבוע.

עקביות: ירידה במשקל ושמירה עליו דורשת מחויבות ארוכת טווח להרגלים בריאים. המשמעות היא להיות עקביים עם התזונה ושגרת הפעילות הגופנית שלכם, גם בימים שבהם לא מתחשק לכם, ולהימנע מהרגלים לא בריאים כמו דילוג על ארוחות או אכילת יתר. שמירה על מחויבות ועקבית עם הרגלים בריאים היא המפתח לירידה מוצלחת ושמירה על משקל מאוזן.

Image by Holiak on Freepik

Back to top button