מבזקיםפוליטי / מדיני

35 ח"כים חתמו על הצעת חוק שתחזיר את דרעי לתפקיד שר

35 חברי כנסת מהקואליציה חתמו הערב (שני) על הצעת החוק שמטרתה להחזיר את יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקידו כשר בממשלה, חרף פסילתו בבג"ץ. כך פורסם באתר "וואלה!".

ההצעה היא תיקון לחוק יסוד: הממשלה. לפיה, לבג"ץ לא תהיה כלל ביקורת שיפוטית על מינויים של שרי הממשלה. הסברה בקואליציה היא שבג"ץ יימנע מפסילה של חוק יסוד, אך במקרה כזה זה כלל לא ודאי.

בהצעה נכתב: "לא תהא ביקורת שיפוטית מטעם כל ערכאה שיפוטית לגבי כל עניין הקשור או נובע ממינוי של שר והעברתו מכהונה, למעט עמידת המינוי בתנאי הכשירות הקבועים בסעיף 6(א) עד (ג) בלבד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהסבר להצעת החוק נכתב: "מינוי שרים על ידי ראש הממשלה ובאישורה של הכנסת, כמו גם ההחלטה על העברתם מכהונה, הן פעולות והכרעות המצויות בליבת הפעילות הדמוקרטית, ולכן יש לתקן את חוק יסוד הממשלה, כך שלא תהא ביקורת שיפוטית על המינויים".

על פי הדיווחים, הנוסח גובש לאחר התייעצות עם גורמים משפטיים, במטרה הספציפית לאפשר את החזרתו של דרעי לשר.

הקואליציה צפויה לקדם את הצעת החוק בימים הקרובים וחברי כנסת נוספים צפויים לחתום על ההצעה.

אולם, חלק מראשי הסיעות סבורים כי מדובר במהלך מיותר כיוון שדרעי ככל הנראה ייפסל בשנית. בוואלה דווח כי בכיר בקואליציה התבטא נגד הצעת החוק וקרא לה "בושה". הוא טען כי "זה ייגמר בפסילה נוספת בבג"ץ, אז למה?"; בכל זאת הוא סירב להצהיר כי יתנגד לקידום ההצעה ואמר כי יתמוך בה בהתאם להחלטת ראש הממשלה נתניהו והשותפים הקואליציוניים.

אריה דרעי
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

Back to top button