טכנולוגיהמבזקים

תמיכה בהייטק בדרום: ח"כים ומשקיעים בכירים ביקרו בחממת InNegev

משקיעים בכירים מהדרום השתתפו ביום חמישי האחרון בערב פיצ'ים בבית עידן הנגב של מיזמים מקומיים בתחומי הקליימטק במטרה להשקיע בחברות דרומיות.

חממת InNegev שבפארק תעשיות עידן הנגב הסמוך לבאר שבע, אירחה את נשות ואנשי העסקים של הדרום במטרה, שבאו להתרשם ולתמוך בתעשיית ההייטק המקומית מבית חממת InNegev.

החממה, שמהווה את מרכז החדשנות האזורי לתחום ההייטק, מלווה חברות שמתחייבות להישאר ולפעול מהנגב בתחומי האקלים, הקיימות, הפודטק, האגרוטק ותחומים נוספים. התמיכה והחיבור עם כלל גורמי התעשייה והמחקר, נעשית מתוך הבנה של פוטנציאל הצמיחה של חברות אלה ואחריות אזורית רחבה, היזמים מקבלים רוח גבית ותמיכה פיננסית מקבוצת המשקיעים-תושבי הנגב שחשובה להם הצמחה והגדלה של תעשיית ההייטק הדרומית, למען עתיד הנגב ופיתוח משרות ותחומי תעסוקה נוספים בתחומים הטכנולוגיים לצעירי הדרום. באירוע המיוחד, נחנך בניין המשרדים החדש של החממה שישמש כבסיס הפעילות של החברות הפועלות במסגרת החממה ולחברות רבות נוספות שיצטרפו בהמשך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ד"ר אתי לוצאטו שהשתתפה באירוע ציינה כי: "מדובר באירוע חשוב שיש בו כדי לחזק את סצנת ההייטק בנגב שכידוע עדיין סובלת ממיעוט משקיעים ויזמים לבטח בהשוואה לנעשה בגוש דן".

במהלך האירוע הכריז ארנון קולומבוס מנכ"ל החממה על פתיחת תוכנית חדשנית וייחודית ראשונה מסוגה בישראל להכשרת אנג'לים מתקדמים (משקיעי הון סיכון) דרומיים, כמו כן העניק בשם החממה וחברי המועדון, תעודת הוקרה והערכה למשקיע הדרומי הראשון בפורום, מר גיל אלייקים.

אלי בן סימון, יו"ר בעלי המניות בחממה, אמר: "InNegev מייצרת שינוי תפיסה אזורי ומביאה מצוינות בהשקעות ובקידום סטרטאפים ברמה הבכירה בישראל ובעולם, בדיוק לכך התכוונו כבעלי המניות בזמן שהגשנו את המכרז לרשות לחדשנות – להביא את היכולות של הנגב לעולמות ההייטק ולהביא את ההייטק לנגב".

בדבריו במהלך האירוע אמר ארנון קולומבוס, מנכ"ל החממה: "החממה היא כבר מהלך מצליח שמביא לפניית סטרטאפים רבים וטובים לדרום, החיבור עם פורום המשקיעות והמשקיעים של הדרום, הוא מכפלת כוח ויכול להביא לשינוי האמיתי שהנגב זקוק לו. המשרדים המודרניים הייחודיים והאטרקטיביים, רק יוסיפו למשיכת הסטרטאפים לאזור".

נוסף על כך, בימים האחרונים התקיים ביקור מיוחד בחממה בהובלתו של ראש מועצת בני שמעון – ניר זמיר, עם חבר הכנסת אלון שוסטר מכחול לבן וחבר הכנסת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית. השניים, שהגיעו כנציגי וועדות הכספים ומשרד הנגב והגליל התרשמו מהעשייה לשינוי המציאות הכלכלית בנגב.

חברי הכנסת באו יחד כדי לשמוע ולהתייעץ וללמוד מה צריך לעשות כדי שהנגב יפרח וישגשג, נפגשו עם מנכ"ל החממה קולומבוס, ועימאד אל-סאנע – מנכ"ל פארק עידן הנגב. הם קיבלו סקירה על העשייה בשנה האחרונה, על התוכניות ועל הצורך בתמיכה ממשלתית. זאת על מנת להפוך את הנגב למרכז פיתוח ותעשייה טכנולוגיים, בעיקרי בתחומי הקיימות והאקלים בהם הנגב הוא האזור המוביל בעולם ברמת האקדמיה, המחקר, התעשייה והפיתוח. בנוסף, נדונה הצעת חוק להשקעות ייחודיות באזור תעשייה עתירת ידע והייטק עצום, שישנה את מפת התעסוקה בנגב.

ניר זמיר אמר: "התרשמתי מאוד לטובה מהביקור של חברי הכנסת שנועד להציג את העשייה הרבה שלנו באזור ובעידן הנגב ואיך מתמודדים נכון עם האתגרים שבפתח".

עימאד אל-סאנע מסר: "הרחבת מעגלי התעסוקה היא הדרך האפקטיבית לתפיסתנו לטפל, בין היתר גם בפשיעה ותופעות שליליות. החברה הישראלית צריכה להכיל את כל גווני האוכלוסיות באמצעות שילוב בחיי היום-יום, לכן האתגר הגדול ביותר של מדינת ישראל הוא בנגב, לא בשום מקום אחר".

ח"כ אלון שוסטר - ניר זמיר - עימאד אל סאנע חכ יצחק קרויזר וארנון קולומבוס.
צילום: דנה שמח, מועצת בני שמעון
ארנון קולומבוס בכנס משקיעים
צילום: יח"צ אינגב
מועדון משקיעי הנגב בחניכת המשרדים החדשים
צילום: יח"צ אינגב

Back to top button