חדשות הארץמבזקים

סערת הסרט "פארחה" לא תמה: "אני קורא לשר האוצר החדש להבהיר לפקידי האוצר שלא עוד"

לפני כחודשיים, תיאטרון אל סרייא הקרין את הסרט "פארחה" של חברת נטפליקס. מדובר בסרט שהינו אנטישמי וקובע שחיילי צה"ל רצחו בדם קר תינוקות לעיני הוריהם. בעקבות כך קבעו שרי האוצר והתרבות דאז, אביגדור ליברמן וחילי טרופר, כי הוא אנטישמי שמפר את חוק הנכבא ועל כן יש לשלול את מימון התיאטרון שמציג אותו.

לטענת ארגון 'בצלמו', חרף החלטת השרים, פקידי משרד האוצר החליטו להמשיך לממן את התיאטרון, באופן של התעלמות מופגנת מהחוק ומהוראת השרים.

מנכ״ל ארגון בצלמו, שי גליק, פנה מספר פעמים באופן חוזר ונושנה ליועץ המשפטי של משרד האוצר לברר למה פקידי משרד האוצר מתעלמים מהחוק, אך לא התקבל מענה. בארגון מזכירים כי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע ב2017 כי כל פניה בהפרת חוק הנכבא חייבת להיענות עד 7 ימים, ופניות ארגון בצלמו לא נענו כבר 60 ימים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "שוב מתברר שהפקידים שולטים. שרי האוצר והתרבות שניהם קבעו פה אחד שהסרט הזה מהווה הפרה בוטה של חוק הנכבא וחובה לשלול מימון. אולם דווקא פקידי משרד האוצר התעלמו מההחלטה ופשוט סרבו ליישם אותה. הם גם לא דיווחו לשרים שמעליהם שהם לא מיישמים את ההחלטה והמשיכו הלאה. אני קורא לשר האוצר החדש ידידי בצלאל סמוטריץ להבהיר לפקידי האוצר שלא עוד."

"כל הפרה של חוק הנכבא חובה לשלול מיידית את המימון עוד באותו יום. מדינת ישראל לא תממן יותר את מי שפוגע בה מכפיש אותה ומפיץ סרטים אנטישמים ועלילות דם על חיילי צה"ל. אני קורא לשר האוצר עוד היום להורות על שלילת המימון מתיאטרון אל סרייא וכן מתיאטרון יפו ששניהם מהווים בית של הסתה ושנאה." הוסיף גליק.

הפגנה - לונדון - נטפליקס
ארכיון. צילום: Yochy Davis

Back to top button