כלכלהמבזקים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט על ביטול צמצום מסגרות האשראי

בהתאם לחוק ולאחר קבלת הסכמת הנגיד, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' העביר לוועדת כלכלה שאישרה היום (שלישי) את התקנות בנושא צמצום המסגרות בכרטיסי האשראי שיפחיתו את הפגיעה האפשרית במשקי הבית והעסקים הקטנים.

במסגרת התקנות, מוצע לקבוע שסך מסגרות האשראי בכרטיס אשראי של לקוחות בנק פועלים ובנק לאומי לא יעלה על 75% מסך מסגרות האשראי בכרטיסי אשראי של לקוחות הבנק כפי שהיה בשנת 2015, במקום שיעור של 51% שהיה אמור לחול. בנוסף, מוצע לקבוע שלא תופחת מסגרת אשראי של לקוח לסכום נמוך מ-10,000 ש"ח, במקום 8,500.

לאור ההשלכות צמצום המסגרות בכרטיסי אשראי בעבר, ועל מנת לממש את תכלית הסעיף לקידום התחרות, תוך מתן דגש לצמצום הפגיעה בצרכנים שמסגרתם צומצמה, במסגרת התקנות הוחלט להקטין את היקף הצמצום שנקבע, ולמעשה לאפשר לבנקים להגדיל את המסגרות הקיימות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי ניתוח שבוצע, השינוי יצמצם את הפגיעה בפעילות הסדירה של משקי הבית באופן משמעותי ויאפשר לבנקים למקד את הצמצום באוכלוסיות בעלות מסגרות אשראי גבוהות תוך הימנעות מפגיעה משמעותית בבעלי מסגרות אשראי נמוכות. במקביל, הותרת צמצום מסוים של מסגרות כרטיסי האשראי בהשוואה ל-2015 על כנה, תאפשר את המשך קידום התחרות.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "בתקופה כזו של אינפלציה ויוקר מחיה, צמצום מסגרות האשראי כפי שתוכנן מראש עלול לפגוע מאוד במשקי בית רבים, ומנגד, תרומתה לתחרות מועטה מאוד. לכן החלטתי, לאחר התייעצות עם נגיד בנק ישראל, לבטל את מדרגת צמצום המסגרות שאמורה הייתה להיכנס לתוקף ואף להרחיב את המסגרות. אנחנו לא יכולים להתעלם מהמצוקות של אזרחי ישראל".

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button