מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש הממשלה נתניהו לנשיא צ'אד מהמט דבי: רוצים לשדרג את היחסים לרמות חדשות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם נשיא צ'אד מהמט דבי, בלשכת רה"מ בירושלים. מחר בבוקר יחנכו יחדיו ראש הממשלה נתניהו והנשיא דבי את שגרירות צ'אד בישראל. בינואר 2019 הכריזו רה"מ נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד אידריס דבי על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות בטקס נג'מנה, בירת צ'אד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות עם נשיא צ'אד: "ברוך הבא לירושלים אדוני הנשיא. ישראל וצ'אד כוננו יחסים, בין שתי המדינות שלנו, יחד עם אביך המנוח. אנו רואים יחסים אלה כחשובים ביותר – עם מדינה גדולה בלבה של אפריקה. אלה יחסים שאנו רוצים לשדרג לרמות חדשות, לגבהים חדשים – והביקור שלך כאן בישראל ופתיחת השגרירות הם ביטוי לכך."

"אנו מאמינים ששיתוף הפעולה ביננו יכול לסייע לקדם לא רק את היחסים ואת שיתוף הפעולה שלנו, אלא מהווה גם חלק מחזרתה של ישראל לאפריקה וחזרתה של אפריקה לישראל. יש לנו מטרות משותפות של ביטחון, שגשוג ויציבות. אני מצפה לדון עמך בכל הדברים האלה לטובת העמים שלנו והמדינות שלנו. ברוכים הבאים לירושלים – לך ולפמלייתך הנכבדה". הוסיף נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כעת, מתקיימת פגישה מורחבת בהשתתפות, מהצד הישראלי: השר לעניינים אסטרטגים רון דרמר, ר' המוסד דד ברנע, ר' הסגל צחי ברוורמן, ר' המל"ל צחי הנגבי, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ושגריר ישראל לצ'אד (שמקום מושבו בסנגל) בן בורגל; מהצד הצ'אדי: שר החוץ Mahamat Saleh Annadif, שר הביטחון הגנרל Daoud Yaya Brahim, ראש הקבינט הנשיאותי Idriss Youssouf Boy וראש השירותים החשאיים הגנרל Ahmed Kogri.

נשיא צ'אד - מהמט דבי - בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע"מ
נשיא צ'אד - מהמט דבי - בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע"מ
נשיא צ'אד - מהמט דבי - בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע"מ
נשיא צ'אד - מהמט דבי - בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: רועי אברהם, לע"מ, סאונד: בן פרץ, לע"מ

Back to top button