מבזקיםפוליטי / מדיני

ראש המוסד קיבל את פניו של נשיא צ'אד בשדה התעופה: "יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי"

ראש המוסד דוד ברנע, קיבל אמש (רביעי) את נשיא צ'אד, מהמט דבי, בשדה התעופה בעת הגעתו לישראל. לאחר מכן, התארחו הנשיא ומשלחתו, במטה המוסד למפגש עבודה חגיגי לקראת הפגישה שנערכה היום עם רה"מ בנימין נתניהו, לכבוד כינון היחסים הדיפלומטים בין ישראל לרפובליקת צ'אד, במסגרתם תחנך שגרירות צ'אד בישראל.

מאז ההחלטה על כינון היחסים מחדש ב-2019 מילא המוסד תפקיד מרכזי בתהליך גיבוש ההסכם וחיזוק היחסים בין המדינות. בהנחיית הדרג המדיני ובמסגרת המאמצים לקידום תהליכי נורמליזציה עם מדינות באזור, הוביל המוסד, בשותפות מלאה עם גורמי מדיניים-ביטחוניים, את הקשר החשאי עם בכירים ברפובליקה וקידם צעדים משמעותיים, בהם ביקורי משלחות הדדיים בישראל ובצ'אד.

בפגישה חגיגית שנערכה במטה המוסד, הודה ראש המוסד, ברנע לנשיא דבי ואמר: "רפובליקת צ'אד הינה מדינה מוסלמית נוספת וחשובה ביבשת אפריקה עמה מדינת ישראל מכוננת היום יחסים דיפלומטיים. הרחבת מעגל השותפויות המדיניות הינה יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי של מדינת ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כולי תקווה, כי מנהיגים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישאבו השראה מהסכם חשוב זה, ויקדמו את יחסיהן עם ישראל. המוסד ימשיך לפעול בכל דרך לפתח ולקדם קשרים עם כל מדינה וגורם, אשר למדינת ישראל אינטרס לחתור עמו להסכם ולשלום". הוסיף.

פעילות זו של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים הינה מתוקף אחריותו וייעודו לפיתוח וקידום קשרים חשאיים מיוחדים, ובכלל זה עם ישויות ומדינות שאינם מקיימות קשרים רשמיים עם ישראל.

מהמט דבי - צ'אד - ראש המוסד - דדי ברנע
צילום: ללא קרדיט
מהמט דבי - צ'אד - ראש המוסד - דדי ברנע
צילום: ללא קרדיט

Back to top button