מבזקיםפוליטי / מדיני

הימין זועם: הוחלט לבקש שוב דחייה בעניין חאן אל אחמר, ח"כ מהליכוד ביקר את ההחלטה

ממשלת נתניהו החליטה היום (רביעי) לבקש, בפעם התשיעית, דחייה מבג"ץ במתן תשובתה בעניין פינוי חאן אל אחמר. בתנועת רגבים דורשים מבג"ץ להוציא צו חלוט כפי שרמז בבקשות הדחיה הקודמות ולשים סוף לפרשה ומותחים ביקורת חריפה על בקשת הדחיה. תגובות רבות הגיעו מהצד הימני של המפה הפוליטית וביקר את הממשלה בחריפות בטענה שלשם מטרות כאלו הם בחרו בהם.

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים: "קיווינו לקבל תגובה ראויה לממשלת ימין לאומית כפי שהובטח לנו בבחירות. הממשלה קיבלה את המנדט להציב חזון מדיני ציוני ולבלום את ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C, ובמקום זה קיבלנו שוב את אותם התירוצים, ואין לכך שום הצדקה. כמו קאטו הזקן, אנחנו מחזיקים באותה עמדה עקבית, ודורשים מנציגינו בממשלה לפעול במיידי לפינוי המתחם הזה ויתר חבריו: לא 300 מטר הצידה ואף לא קילומטר הצידה, אלא למגרשים שהוכנו עבורם באבו דיס".

"מדובר במקרה קיצוני של חוסר סבירות שאין דומה לו", מוסיף דויטש. "אם בבג"ץ שורר מינימום של יושרה משפטית וציבורית בעניין 'עילת הסבירות', הרי שזה מקרה הבוחן אם הוא יעשה בו שימוש במקרה הזה, ולא רק במקרים הפוכים כפי שנהג עד היום, ויוציא צו מוחלט לפינויו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ מהליכוד, דני דנון, ביקר במפתיע את ההחלטה והגיב במהירות: "תשובת הממשלה החדשה לבג"צ המנסה להתחמק מפינוי חאן אל אחמר היא תקדים מסוכן ומתן רוח גבית לבנייה הלא חוקית של הפלסטינים. נבחרנו לשנות את מדיניות הגמגום של הממשלה הקודמת ולא להמשיך אותה. עדיין לא מאוחר לפעול ולפנות את חאן אל אחמר."

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, בתגובה על דחיית הממשלה לפנות את חאן אל אחמר: "מנתניהו לא היו לי ציפיות. הוא כבר עצר את הטרקטורים בשטח, לאחר שליברמן נתן את הוראת הפינוי. אבל איפה השר במשרד הבטחון שדרש סמכויות ביו"ש, בדיוק בשביל המקרים האלה? איפה השר לבטחון לאומי? ‏האם שרת ההתיישבות אורית סטרוק יודעת שהיא נושאת באחריות משותפת לפיתוח ההתיישבות הפלסטינית?"

ארכיון. חאן אל אחמר. צילום: תנועת רגבים

Back to top button