מבזקיםצבא וביטחון

הירי מעזה: יירוט מוצלח לכיפת ברזל, פיצוץ עז נשמע במרחב

אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר (רביעי) מעל העיר שדרות והיישובים נירים ואיבים. תושבים באזור דיווחו על שמיעת פיצוץ עז במרחב. ארגוני הטרור בעזה לא לקחו אחריות באופן רשמי על הירי אך ככל הנראה מדובר בארגון הג'יהאד האסלאמי, וסביר להניח שהירי בוצע בעקבות צעדים שמדינת ישראל עושה כנגד אסירים המזוהים עמם בבתי הכלא.

בצה"ל אישרו כי בוצע יירוט ואמרו: "בהמשך לדיווח הראשוני, זוהה שיגור אחד מרצועת עזה אשר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית."

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית בטויטר: "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום. "דין העוטף כדין תל אביב"."

ראש המועצה האזורית שדגות נגב, תמיר עידאן בתגובה לירי מרצועת עזה: "אסור להבליג. אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהורות על תגובה עוצמתית באופן מיידי ולא לחכות. שקט יענה בשקט, והשקט הופר כעת. זה הזמן לומר לאויבינו: לא נסבול טפטופים".

בעקבות הירי בדרום, קו הסיוע של עמותת נט״ל תוגבר הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש חרדה ולחץ בעקבות המצב הבטחוני. קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר ויפעל בשעות הקרובות לטובת כל מי שזקוק לתמיכה וליווי נפשי בעקבות המצב הביטחוני. ב- 1-800-363-363."

שרידי הרקטה שיורטה.
צילום: עיריית שדרות
אילוסטרציה. צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

Back to top button