מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: ביצע עקיפה מסוכנת בכביש – וגרם למותו של רוכב אופנוע

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע, כתב אישום נגד אליהו שריקי (66) מבאר שבע, בגין גרם מוות ברשלנות. זאת לאחר שבעקבות עקיפה שביצע, היה מעורב בתאונת דרכים קטלנית, בה נהרג רוכב אופנוע.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ואדים סיגל, ב 20.9.22 בשעות הצהריים נהג שריקי במיניבוס, בכביש 211. במהלך נסיעתו נתקל בשיירה, באורך עשרות מטרים, של כלי רכב ארוכים (משאיות, נגררים וכו'), לאור האמור סטה שריקי לנתיב הנגדי והחל לעקוף את השיירה. באותה השעה רכב ירון הנובר ז"ל על אופנועו בנתיב הנגדי. בעוד שריקי ממשיך בעקיפה תוך כדי הנסיעה בנתיב הנגדי, הוא התנגש עם הצד הימני של חזית המיניבוס באופנוע, אשר נסע מולו. למרות שדה הראיה אשר עמד לרשותו של שריקי, בשום שלב של העקיפה לא הבחין באופנוע המתקרב, לא שינה במאומה את אופן נהיגתו, לא נקט בכל פעולה שהיא כדי למנוע התנגשות עם האופנוע. כתוצאה מהתאונה האופנוע נהדף לאחור ונזרק חזרה לכיוון ממנו הגיע, כאשר תוך כדי כך המנוח נפל ממנו, נחבט בכביש ומצא את מותו המידי. בנוסף, כתוצאה מהאירוע נחבלו נוסעי המיניבוס.

במקביל הוגשה בקשה לשלילת רשיונו של שריקי עד תום ההליכים, במסגרת הבקשה ציין עו"ד סיגל: "אופן נהיגתו הרשלני של המשיב, אשר יצא עם המיניבוס, בעל אורך של 7.5 מ' לעקיפה של השיירה, אשר כללה כלי רכב ארוכים, למרות שהדרך לא הייתה פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות ללא הפרעה וללא סיכון לנסיעתו של האופנוע, ומבלי להבחין כלל באופנוע – יש בו כדי להוכיח, כי המשך נהיגתו יהווה סכנה ליתר המשתמשים בדרך, וכי הוא אינו מודע לאחריות הכבדה שמוטלת על מי שאוחז בהגה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לשריקי יוחסו עבירות של גרימת מוות ברשלנות ונהיגה ברשלנות וגרימת חבלה של ממש.

מד"א לילה - זירת אירוע - כביש - תאונת דרכים
אילוסטרציה. צילום: תיעוד מבצעי מד"א

Back to top button