טכנולוגיהמבזקים

החברה שגייסה 3 מיליון דולר לפיתוח טכנולוגית בינה מלאכותית לאבחון סרטן השד

חברת הסטרטאפ MICA AI Medical, המפתחת טכנולוגיה לאבחון מהיר ומדויק של בדיקות ממוגרפיה לזיהוי סרטן השד באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה עמוקה, גייסה 3 מיליון דולר ממשקיעים בהם חיים צ'יזיק, צחי ארבוב (בעלי אקרו נדל"ן), דניאל קוס, קרן ההשקעות BNP VC וכן מהרשות לחדשנות ומשרד הכלכלה.

המערכת של מיקה מדיקל מסייעת לרדיולוגים למזער את הנזקים הנגרמים כתוצאה מטעויות קריטיות ופספוס ממצאים סרטניים ממאירים ולחילופין אבחון יתר שמעמיס על נשים בדיקות פולשניות כואבות שלא לצורך. היא נבחנה ופותחה בשיתוף עם בית החולים שיבא, ומשמשת בתהליך אבחון הסרטן בבית החולים.

מיקה מדיקל הוקמה על ידי ליאור ויין (מנכ"ל), יזם סדרתי בעל 25 שנות ניסיון בניהול והובלת חברות הייטק וסטארטאפים בעיקר בעולם הרפואה, ליליה ליי שוורצמן (דירקטורית), בעלת ניסיון של יותר מעשרים שנה בניהול והובלת צוותי פיתוח בעולם הבנקאות, הביטוח והרפואה, ד"ר דב תמרקין (דירקטור), מייסד חברת הפארמה הישראלית FOAMIX, שהונפקה בנאסד"ק וד"ר רוני וייצן, אונקולוג בכיר בשיבא. יו"ר החברה הוא שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יעקב פרי. מיקה מדיקל מרחיבה כעת את הגיוס בקמפיין למימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים בעולם כולו, כאשר אחת משמונה נשים תאובחן בו במשך חייה. מדי שנה מאובחנות 2.5 מיליון נשים במחלה. מנגד קיים מחסור עולמי של 42 אלף רדיולוגים והדבר יוצר צוואר בקבוק בתהליכי האבחון וגורם לטעויות.

המערכת של חברת MICA נועדה לסייע באיתור מוקדם של המחלה והיא עושה זאת באמצעות ניתוח סיכונים אוטומטי, ניטור דימות ומאגרים רפואיים על מנת לתמוך בהליך קבלת החלטות של צוותי הרדיולוגיה בתחום. גם היום, 99% מהממוגרמות מנותחות עדיין באופן ידני, הליך ממושך ויקר. רופאים נדרשים לעיתים לאבחן באופן ידני מאות בדיקות מדי יום. מיקה משתלבת בעבודת הרדיולוג באופן אינטואיטיבי ומותאמת לכל מערכות הדימות בעולם, ללא צורך בשינוי מהלך עבודתו של הרדיולוג או הכשרה מיוחדת ומאפשרת לערוך בקלות השוואה בין בדיקות ממוגרפיה מתקופות שונות.

מערכת MICA מוגנת במספר פטנטים ומאפשרת להוריד את מספר הביופסיות הלא נחוצות ב־40% ולהעלות את אחוזי הדיוק ל־87%. המערכת היא בעלת יכולת ייחודית וראשונה מסוגה בעולם לדגום ממצאים גם בבדיקות ממוגרפיה של רקמת שד סמיכה, בהן קיים "ערפל" המקשה על הפענוח ומוריד את יעילות הבדיקות הרגילות אל מתחת ל-65%. בכל שנה מבוצעות בעולם יותר מ-250 מיליון בדיקות ממוגרפיה, מתוכן, כ-100 מיליון נשים שהוגדרו כבעלות "שד סמיך" ויעברו לפחות בדיקה אחת נוספת, שאותה מערכת MICA תוכל למנוע.

החברה התקינה את המערכת בבתי החולים שיבא, איכילוב ועתידה להתקין מערכת נוספת בבית החולים בלינסון וכן חתמה על הסכם עם קופת חולים כללית. במקביל נמצאת מיקה מדיקל בתהליך אישור FDA אמריקאי ואף קיבלה מענק ממשרד הכלכלה לצורך מסחור הטכנולוגיה בארה"ב.

צילום: MICA
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button