מבזקיםפוליטי / מדיני

"בלב הגליל כיום יש רק 14% יהודים – ההתיישבות בנגב ובגליל זה הדגל המרכזי שלי"

כנס מנהלי מוסדות של הציבורי הדתי התקיים היום (חמישי) בעיר אילת. שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף שהשתתף בכנס התראיין על נושאים שעל סדר היום והתייחס להתיישבות היהודית בנגב ובגליל: "הדגל המרכזי שלי במשרד, זה הנושא של ההתיישבות היהודית בנגב ובגליל".

השר וסרלאוף הוסיף וציין: "בלב הגליל כיום יש רק 14% יהודים, בעשור האחרון נוספו 135 אלף בדואים וערבים. יהודים רק 1200. אנחנו נמצאים בהגירה שלילית. ממשלות ישראל ומדינת ישראל לא לקחה אף פעם את ייהוד הגליל כפרויקט. המשרד שלי צריך לתכלל את כל האירוע הזה וההתיישבות זה הדגל המרכזי שלי, כשאני רוצה להביא משפחות אני צריך לדאוג להם. גם לתעסוקה, גם להשכלה, גם למערכת בריאות נגישה".

השר וסרלאוף השיב לשאלת המראיין יוני קמפינסקי האם ידאג גם לערבים: "אני שר של כולם, גם לבדואים וגם לדרוזים יש צרכים והתפקיד שלי הוא גם לדאוג להם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסיום הריאיון הודיע וסרלאוף כי הסדרת התיישבות הצעירה מתקדמת: "בחודש הקרוב אנחנו מתכוונים להעביר החלטת ממשלה של הסדרת ישובים מסוימים כסנונית ראשונה. אני מסתובב בהתיישבות הצעירה ועושה סיורים בשטח, אני מבין שהצרכים הם לא רק חשמל ומים אלא גם תשתיות ומבני ציבור כשאני נמצא בישובים כמו עשהאל ואביגיל ואני שומע שאין להם מבני ציבור, זה דבר שאני רוצה לשנות. ביקשנו תקציב שישדרג את מערכת החיים ולא רק ייתן מענה בסיסי כמו חשמל ומים".

יצחק וסרלאוף
השר יצחק וסרלאוף. ארכיון. צילום: אסי אפרתי, לע״מ

Back to top button