מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת הנשיא למתווה פשרה בחקיקה: בעד ונגד

לאחר שנחשפה הערב (חמישי) הצעת המתווה של נשיא המדינה להדברות שתוביל להסכמה בנוגע לחקיקה הצפויה של הרפורמה המשפטית החלו פוליטיקאים וגופים שונים להגיב. עם זאת שר המשפטים טרם פרסם תגובה רישמית אך מקורבים לו צוטטו במספר מקומות באומרן " לא מסכימים להקפאת החקיקה. להידברות תמיד מוכנים, אך עד עתה איש לא הרים את הכפפה בצד השני".

תנועת קריים מיניסטר' מסרה עם זאת כי "בלתי נתפס שביום בו היועמ"שית מבהירה כי הנאשם נתניהו נמצא בניגוד עניינים חמור ועליו להתרחק מכל עיסוק במערכת המשפט, בוחר הנשיא להלבין אותו ולפרסם מתווה להידברות. זהו ניסיון שקוף לדכא את המחאה, וקשה שלא לתהות בשירות מי הנשיא פועל. הגיע הזמן שהנשיא יגדל עמוד שדרה מוסרי כמו שהיה לאביו ויפסיק להתחבא. את ההצעה הזאת צריך לקרוע כמו שאביו קרע את ההצעה שהגדירה את הציונות כגזענות "

'מחאת הסטודנטים' , עוד גוף שמעורב בהפגנות המחאה האחרונות נגד הממשלה, מסרו כי "אין הידברות עם מי שמנסים להחריב את הדמוקרטיה ולהפוך אותנו להונגריה. מקומה של ה 'רפורמה' הוא בפח האשפה של ההיסטוריה. נמשיך להילחם על הדמוקרטיה, כדי שיהיה לנו עתיד במקום הזה. חייבים לעצור את ההפיכה המשטרית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, דווקא בעד הצעת הנשיא. "כן להידברות. לא למלחמת אחים. מתווה הנשיא הרצוג הוא בדיוק הצעד הנכון כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לרפורמה טובה ובת-קיימא במערכת המשפט. ימין ושמאל, איננו אויבים. אחים אנחנו. אני קורא הן לממשלה והן לאופוזיציה להשיב בחיוב ליוזמה זו". דברי נפתלי בנט.

צילום: עמוס בן גרשום/ לע״מ

Back to top button