מבזקיםצבא וביטחון

שקט מתוח עוטף – חשש מהתפרעויות בבתי הכלא הביטחוניים ובבירה

שקט מתוח הערב (חמישי) בעוטף לאחר הירי אתמול והלילה ותקיפות צה"ל של מטרות שונות של החמאס ברצועה. התושבים לא קיבלו שום הנחיה מיוחדת אבל הם ערוכים, כמו צה"ל, לכל אפשרות.

על פי דיווחים של גורמי מודיעין בתקשורת, שלא זכו לעת עתה להתייחסות מגורמי הביטחון הרישמיים, התקבל מידע בשרות בתי הסוהר לפיו אסירים ביטחוניים עשויים להתחיל בהתפרעויות בבתי הכלא ואף ינסו לפגוע באנשי שרות בתי הסוהר. זאת בתגובה לסנקציות עליהן הכריז השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. מידע נוסף שטרם אומת הצביע על כוונת אסירים בטחוניים להתחיל בשביתת רעב רחבה.

גם בבירה מורגשת דריכות מחשש להתפרעויות מחר, שישי, לאחר תפילות יום השישי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בינתיים כחלק מהניסיון להפעיל לחץ על ישראל ו"לחמם" את השטח דיווחה התקשורת הפלשתינית כי משרד האוצר ברשות הודיע שבעקבות החלטת שר האוצר הישראלי בצלאל סמוטריץ על קיזוז מכספי הרשות זו תתקשה לשלם שכר לעובדיה. לדברי דובר המשרד הפלשתיני, עבד אלרחמאן ביאתנה, ישראל קיזזה 276 מיליון שקל מכספי המיסים. דובר המשרד, אמר בהצהרה לסוכנות הידיעות סנאד כי הניכוי לחודש זה היה חסר תקדים, כתוצאה "מהכפלת הניכוי על הכספים שהרשות משלמת עבור משפחות השהידים, הפצועים והאסירים". הדובר הדגיש כי "מדובר בצעד בלתי חוקי שיגרור מצב שבו הרשות לא תוכל לשלם את שכר העובדים שלה במלואו במשך יותר משנה".

הצהרה זו של הפלשתינים עשויה לעורר מהומות ברחוב הפלשתיני ולהוביל לעוד עימותים מול כוחות צה"ל.

כלא ביטחוני. ארכיון. צילום: שירות בתי הסוהר

Back to top button