כלכלהמבזקים

"יגדיל משמעותית את המסחר בין המדינות": הסכם סחר חדש עם בריטניה יצא לדרך?

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת, נפגש הבוקר (שישי) בלונדון עם מזכירת המדינה הבריטית לענייני סחר בינלאומי, הגב׳ קמי באדנוק, הממונה על התוויה ויישום מדיניות הסחר של בריטניה.

במהלך הפגישה סיכמו השרים על גיבוש הסכם סחר חדש ומשודרג בין המדינות שיאפשר להגדיל משמעותית את היקפי הסחר והעסקים בין ישראל לבריטניה וכך להעמיק את היחסים בין המדינות. בפגישה השתתפה שגרירת ישראל בבריטניה ציפי חוטובלי.

השר ברקת הנחה את גורמי משרד הכלכלה להאיץ את התהליך כך שהחתימה על ההסכם החדש תתבצע עד סוף השנה. ההסכם הקודם מבוסס על ההסכם עם האיחוד האירופי שנחתם ב-1995 ולא כולל את הסחר בין המדינות בעיקר בתחומי ההייטק, הפיננסים והבריאות. השר ברקת הודה לגב׳ באדנוק על קבלת הפנים החמה בלונדון והזמין אותה לביקור בירושלים, בירת מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: ״ישראל ובריטניה יחתמו בקרוב על הסכם סחר חופשי חדש וקידום העסקים אחרי 30 שנה. ההסכם החדש ירחיב באופן ניכר את הסחר בין המדינות, בעיקר בתחומי ההייטק והפיננסים. בריטניה מאמינה גדולה בכלכלה הישראלית ובאיכויות של הישראלים ומעוניינת לפתח את היחסים הכלכליים שלה עם ישראל."

"הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד הכלכלה להאיץ את תהליך ניסוח ההסכם כך שייחתם כבר השנה. אני מודה למזכירת המדינה הבריטית הגב׳ קמי באדנוק על האירוח החם בלונדון ומאמין שההסכם החדש יתרום רבות לכלכלות של ישראל ובריטניה ויעצים עוד יותר את היחסים המדיניים בינינו״. הוסיף ברקת.

קמי באדנוק - ניר ברקת
צילום: סטיוארט מיטשל
קמי באדנוק - ניר ברקת
צילום: סטיוארט מיטשל

Back to top button