חדשות הארץמבזקים

יעלון: "נתניהו אם המדינה עדיין חשובה לך, אז תפסיק לשרוף אותה"

הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בהנחייתה של ליאור קינן בבאר שבע והתייחס לרפורמה המשפטית.

יעלון מתח ביקורת על התנהלות הממשלה ואתקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו שלדבריו נמצא בניגוד עניינים. "נתניהו הקים קואליציה שהוא לא חשב עליה אף פעם, מאוד בעייתית וכל זאת כדי לחלץ את עצמו מספסל הנאשמים ואנחנו משלמים את המחיר. הדגש כרגע הוא ה D9 שעולה על הראשות השופטת עם כל מיני חוקים שיהפכו אותנו לדיקטטורה ולכן זו לא הפיכה משפטית אלא הפיכה משטרית. אם רוצים שפוליטיקאים ימנו את השופטים זה קורה רק בדיקטטורות" אמר יעלון.

עוד הוסיף כי "המערכה הזאת היא החשובה ביותר בחיי. אין יותר חשובה ממנה משום שבסוף לא תהיה פה מדינה יהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות, זה מה שיקרה פה. לכן אין לי ברירה אלא להתגייס."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני שומע אנשי ליכוד, יש לי קשר עם הרבה אנשי ליכוד. גם הם לא מבינים איך הוא מכר את זה לבן גביר ולסמוטריץ', הרי תפיסתם לא קרובה בכלל לתנועת הליכוד שאמורה להיות ליברלית. איפה מנחם בגין ואיפה סמוטריץ' ובן גביר? אני מזכיר שיצחק שמיר שהיה יו"ר הליכוד כשעלה כהניסט, אז היה מאיר כהנא עכשיו זה בן גביר, לדבר בפודיום, כל הליכוד יצא משם. הכל בגלל הסתבכות של איש אחד. אני פונה מכאן "נתניהו אם המדינה עדיין חשובה לך, אז תפסיק לשרוף אותה", אמר יעלון בשעה שנוכחים באולם החלו לצעוק לעברו בקריאות.

צפו בראיון המלא:

תגובה אחת

Back to top button