מאמריםמבזקים

האמנם, אם לגבר היה רחם?

מאת: אנונימית (השם המלא שמור במערכת)

חודש המודעות לאנדומטריוזיס חל בחודש מרץ, בחודש זה נהוג בכל המדינות בעולם לפעול נמרצות למען העלאת מודעות למחלה, על מנת לתרום לאבחון מוקדם של אנדומטריוזיס בקרב נשים שסובלות, או נשים שלא אובחנו.

מאמר זה נכתב כביקורת והעלאת המודעות ליום זה.

גבר - היריון
אילוסטרציה. Image by prostooleh on Freepik

אם לגבר היה רחם, נשאלת השאלה. אם לגבר היה רחם, האם כל שרי הממשלה, הלוא רובם גברים, היו נותנים למחלת האנדומטריוזיס להיות מאובחנת באיחור של שנים?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אם לגבר היה רחם, לדעתכם מחזור הייתה מילה מושתקת בחברתנו? האם לדעתכם, היה יום חופש חודשי, בו כל הגברים במחזור, היו יכולים לנוח ולתת לגופם להתחדש ולהתנקות? האם כאב נרתיקי היה בושה? או כאב ביחסי מין? האם המחלות כמו וולודניה, ווסטבוליטיס, היו עולות על סדר היום ומקבלות מענה מקיף, זול והוליסטי?

אני תוהה אם דברים שאנו הנשים מנסות לשנות בכל כוחנו, היו משתנים במהרה יותר, אם המחלה הייתה מחלה גברית. יש לי תחושת בטן שהרצון למציאת פתרון מקיף יותר, הוליסטי ורחב לחולות שסובלות היה גדול יותר. אני עצובה לשמוע כי בכל פעם שאישה הולכת לביטוח הלאומי היא חווה השפלה, חוסר אמונה בכאבה, אני שומעת ים של שיתופים מנשים אשר הולכות לקבל את זכויותיהן ובמקום, מקבלות השפלה, זלזול. אני מאמינה וחושבת כי אם המחלה הייתה מחלה גברית, שר הבריאות היה דואג להעלות אותה למודעות, היה דואג למימון נוסף להסמכת עוד רופאי אנדומטריוזיס בארץ. צר לי לשתף אתכם כי מספר מומחי האנדומטריוזיס בארץ מועט וכולם ללא יוצא מן הכלל גברים.

יתר על כן, לא כל רופאי נשים יודעים מהי המחלה. לצערי יש המון נשים שמתלוננות ולרופא לא עולה המחשבה לבדוק אנדומטריוזיס. לכן לוקח המון שנים עד שאישה מגיעה לאבחנה הסופית, שגם היא, חייבת להיעשות בניתוח לפרוסקופיה, אשר מאשש סופית כי החשד הוא אכן נכון וכי הנגעים הם נגעי רירית הרחם.

אני אישית, חוויתי זלזול מרופא נשים שאמר לי שבוודאות זה לא אנדומטריוזיס וזה "סתם כאבי מחזור". ואני תוהה אם כל 1 מתוך 10 גברים חולה באנדומטריוזיס, מחלה כרונית פרוגרסיבית, האם לדעתכם המודעות למחלה הייתה עדיין כל כך נמוכה?

לכן, בתור אחת מעשר נשים אשר סובלות, חשוב לי להגיד לך, אם יש לך תסמיני אנדומטריוזיס , יש לכאב שלך שם. תסמינים אלו מופיעים בעיקר בסמוך למחזור ו/או לביוץ. אם יש לך כאבי וסת חזקים או כאבים בעת קיום יחסי מין, בעת מתן שתן, כאבים בעת הפרשת צואה, כאבים כרוניים באגן, כאבים בגב התחתון או בחלל הבטן. לכי להיבדק, אולי יש לך אנדומטריוזיס.

אנדומטריוזיס
אילוסטרציה. Image by benzoix on Freepik
הכתבה פורסמה ע"י גולש אתר החדשות מבזק לייב
רוצים גם לכתוב אצלנו? שלחו כתבה

Back to top button