מבזקיםפוליטי / מדיני

ישראל לצידה של טורקיה: שר החוץ הציע סיוע, בתי החולים נערכים

שר החוץ, אלי כהן, שוחח הבוקר (שני) עם שר החוץ התורכי, מבלוט צ׳בושולו, (Mevlüt Çavuşoğlu) בעקבות רעידת האדמה הקשה שפקדה את המדינה.

השר כהן הביע תנחומים וצער עמוק על אבדן החיים והבטיח לפעול להגשת סיוע לתורכיה. השר עדכן את עמיתו כי משרד החוץ בראשותו מוביל את המאמצים בצד הישראלי להוצאה בהקדם של משלחת חילוץ משמעותית שתסייע בהצלת חיי אדם. השר התורכי הודה לשר החוץ, העריך את עמידתה של ישראל לצדה של תורכיה, ואמר שתורכיה תקדם בברכה את הסיוע הישראלי.

משרד הבריאות הנחה את בתי החולים להיערך למתן סיוע רפואי לטורקיה ולהיערך לאספקת ציוד רפואי ככל שתהיה החלטה של הדרג המדיני. במידת הצורך, יוביל משרד הבריאות בשיתוף משרד החוץ והמל״ל את המשלחת ככל שתדרש.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לרעידת האדמה הקשה שפקדה הלילה את טורקיה וגבתה קורבנות רבים: "בשמי ובשם העם בישראל אני מביע צער עמוק על האסון הכבד שפקד את טורקיה והאזור בעקבות רעידת האדמה בלילה שחלף. תנחומי לנשיא ולעם בטורקיה על ההרס העצום ואובדן החיים. מדינת ישראל באמצעות הגורמים המוסמכים תמיד נכונה לסייע בכל דרך אפשרית. ליבנו עם המשפחות הכואבות והעם בטורקיה ברגע קשה זה."

נוכח נזקי רעידת האדמה הבוקר, פנה מנכל מד״א אלי בין לנשיא הסהר האדום הטורקי ד״ר קיניק והציע סיוע הומניטרי ורפואי. ״אנו עוקבים מקרוב ובדאגה אחר תוצאות רעידת האדמה בדרום טורקיה.״ ציין מנכ״ל מד״א, ״מבקש לחזק את ידיכם ולהבטיח לכם כי מגן דוד אדום עומד לרשותכם בכל סיוע שיידרש.״

למגן דוד אדום – הצלב האדום הישראלי – ניסיון רב בסיוע רפואי והומניטרי למדינות רבות בעולם שנפגעו מאסונות טבע. הגורמים המקצועיים בארגון עוקבים מקרוב אחר תוצאות ונזקי אסון רעידת האדמה בטורקיה וצוותי מד״א ערוכים להעניק כל סיוע שיידרש, ובאופן מיידי.

ישראל - טורקיה
אילוסטרציה

Back to top button