סרטונים

ראש הממשלה נתניהו בטקס הנחת אבן הפינה בבי"ח לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא, במרכז הרפואי שיבא תל השומר

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בטקס הנחת אבן הפינה בבית החולים לילדים ע"ש אדמונד ולילי ספרא, במרכז הרפואי שיבא, תל השומר.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו:
"אני רוצה להגיד לרעיה (בפנייה למנחה, נערה החולה בסרטן) – לא להפסיק להאמין, משום שיש אפילו הוכחה שהאמונה מסייעת לריפוי. האמונה בעצמך, במשפחתך, האמונה ברופאים ובצוותים הרפואיים הנפלאים שמסורים לריפוי שלך. אל תפסיקי להאמין.

היום יש סיבה נוספת להאמין, משום שאנחנו חונכים כאן מאמץ גדול מאוד לתת תקוה, אמונה ומזור לילדים כמוך ולילדים רבים אחרים, בבית החולים המיוחד שאנחנו מקימים כאן היום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפתח בית החולים אני רואה 'ברוכים הבאים לעיר הבריאות' – ממש עיר. עיר עם התפתחות כבירה. אני זוכר את הצריפים שהיו כאן, בין האקליפטוסים – והיום קריה נאמנה, לאומית ובינלאומית, של קידמה ותקווה.

הדבר הזה עומד לנגד עינינו. אנחנו משקיעים כל הזמן בדברים גדולים: בביטחון הלאומי, באיראן, בשלום עם שכנינו, בפיתוח הכלכלה. אנחנו לא שוכחים לרגע את האדם. עבדנו על זה קשות. תקציב הבריאות עלה בצורה אסטרונומית ב-15 השנים האחרונות שבהן כיהנתי כרה"מ. הוא ימשיך לעלות כי אוכלוסיית ישראל גדלה, הטכנולוגיות באות. זה בנוסף לדברים שעשינו בפריפריה, באשדוד, באשקלון, בקריית שמונה, בחדרי מיון קדמיים, בבתי חולים חדשים. כל הדברים הללו צריכים להדביק גם את קצב גידול האוכלוסייה וגם את קצב התפתחות המדע, הרפואה, כדי לתת תקווה וחיים לכל אזרחי ישראל. זה מה שאנחנו עושים כאן היום.

התוספת של בית חולים ממשלתי לילדים זה דבר גדול מאוד. אני שמח שבהנהגתך (פרופ' קרייס), יחד עם ד"ר איתי פסח, אני חושב שתהיה כאן בשורה לאומית ובינלאומית, ואני חושב שמכאן תצא תורה גדולה.

הצורך של ילדים, שראינו אותו כאן לפני רגע על הבמה, הוא לא פשוט. במיוחד ילדים קטנים, הם החוליות החלשות ביותר בחברה, יחד עם קשישים. הם במובן מסוים חסרי ישע, משום שהם תלויים בנו, תלויים בעזרתנו. האפשרות לתת להם את המסגרת, גם הרפואית וגם החינוכית, שהם לא מתנתקים מהחיים, שהחיים שלהם נמשכים בהרבה מובנים, וגם מסייעים למשפחותיהם – שהחיים שלהן כמובן משתנים כשהילד חולה, וחולה במחלה קשה. המסירות הזאת, בשירותים האלה, זו מצווה גדולה שאני בטוח שאתם תוציאו אל הפועל בצורה הטובה ביותר, שתגרום גאווה לכולם.

אני מברך אתכם. אני רוצה לברך את קרן ספרא ואת אדמונד ולילי ז"ל, שהשאירו את הקרן החשובה הזאת, את כל הדברים הטובים שאתם עושים למען כל ילדי ישראל ולמען רבים מחוץ לישראל. ואני רוצה להגיד לכם – זה משקף את מה שעושה מדינת ישראל.

ביממה האחרונה הייתה רעידת אדמה קשה מאוד בטורקיה, שחבקה בקשת גם אזורים אחרים. אני הנחיתי לשלוח, לפי בקשת ממשלת טורקיה, צוותי חילוץ, הצלה ומזור רפואי. כך אנחנו נוהגים ברחבי העולם, כך אנחנו נוהגים גם בקרבתנו, וכיוון שהתקבלה גם בקשה לעשות זאת, ונפגעים רבים מהרעש בסוריה, הנחיתי לעשות זאת גם כן.

אני מאוד מודה לכם, שאו ברכה, עלו מעלה מעלה, הרבה אמונה לילדי ישראל".

באירוע השתתפו השר יואב בן צור, השר יצחק גולדקנופף, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנהל המרכז הרפואי שיבא פרופ' יצחק קרייס, המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא ומנהל בית החולים הכללי פרופ' ארנון אפק, מנהל בית החולים ספרא לילדים ד"ר איתי פסח וגורמים נוספים.

– וידאו: איתי בית-און, לע"מ
סאונד: בן פרץ, לע"מ

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=iT3rRFti_70?autoplay=1&w=600&h=420]

הבהרה: התוכן בכתבה מתפרסם באופן אוטומטי מעמוד היוטיוב על ידי IsraeliPM – התוכן והמדיה באחריות המפרסם בלבד.

5 תגובות

  1. "There has been a very severe earthquake in Türkiye – which was also felt in other areas – in the past day. In accordance with the request of the Turkish government, I have directed the dispatch of search and rescue, and medical teams.

    This is what we do around the world and this is what we do in areas close to us.

    Since a request was also received to do this – for the many who were injured in the earthquake in Syria, I have instructed that this be done as well."

    —Prime Minister Benjamin Netanyahu

Back to top button