חדשות חוץמבזקים

למעלה מ-2,835 הרוגים באסון בטורקיה וסוריה – ומספר המתים עלול עוד לגדול פי 8

מניין ההרוגים ברעידת האדמה העוצמתית שפקדה היום (שני) את טורקיה וסוריה, עומד על יותר מ-2,835 בני אדם. בנוסף מעל 14,347 פצועים.

ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מספר ההרוגים צפוי עוד לגדול פי שמונה בתהליך חילוץ הניצולים מבין ההריסות. ארגון הבריאות העולמי מעריך שמספר ההרוגים הסופי יהיה ככל הנראה קרוב ל-20,000.

מדינות ברחבי העולם שולחות תמיכה כדי לסייע למאמצי החילוץ וההצלה. משלחת סיוע ישראלית ראשונה נחתה בטורקיה לפני זמן קצר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון, יואב גלנט, קיים הערב הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ומנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, בנוגע לסיוע לטורקיה בעקבות רעידות האדמה שפקדו את המדינה ביממה האחרונה.

בתום הערכת המצב, השר גלנט אישר העברת בית חולים שדה של צה"ל, שיעניק טיפול לפצועים באזור האסון. הקמת בית החולים תעשה למול צורכי הממשל הטורקי.

על פי המכון הגיאולוגי של ארה"ב הרעידה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר התרחשה בשעה 01:17 לפנות בוקר בעומק של 17.9 ק"מ ליד העיר גזיאנטפ.

סיסמולוגים אמרו כי רעידת האדמה הראשונה הייתה מהגדולות שתועדו אי פעם בטורקיה. הניצולים העידו שלקח שתי דקות עד שהרעידה נפסקה.

הרעידה השנייה, כ-12 שעות לאחר הראשונה, הייתה בעוצמה של 7.5, ומרכזה היה במחוז אלביסטאן.

בנוסף על המתים הרבים מרעידת האדמה וקריסת המבנים שגרמה, אנשים רבים שנשארו ללא מחסה חשופים לסכנה נוספת בתנאי השלג הנוכחיים. רבים העדיפו לישון מחוץ לבתיהם מחשש לרעידה נוספת.

אלפי בניינים קרסו, וכמה סרטונים מראים את הרגעים שבהם נפלו. מבנים רבים שהיו בגובה ארבע או חמש קומות משוטחים כעת, כבישים נהרסו ויש הרים עצומים של הריסות. בין המבנים שנהרסו הייתה טירת גזיאנטפ ההיסטורית שעמדה כבר יותר מ-2,000 שנה.

גם תשתית האנרגיה של טורקיה נפגעה, והופיעו סרטונים המציגים שריפות גדולות בדרום טורקיה. ברשתות החברתיות נטען שהן נגרמו מנזק לצינורות הגז.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הכריז על שבוע אבל במדינה בעקבות האסון ההיסטורי.

הריסות בטורקיה
צילום: לקוח מחשבון הטוויטר Aybike Mergen

הופץ ברשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות של תכני המדיה המגיעים לידנו. אם זיהיתם בפרסומים שלנו צילום שאתם בעלי הזכויות בו, אנא פנו אלינו על מנת להעניק לכם קרדיט ראוי או לחילופין להפסיק את השימוש בו. לפניות באמצעות הדוא"ל: [email protected]

 

Back to top button