חדשות חוץמבזקים

נשיא טורקיה הכריז על שיבעה ימי אבל לאומיים

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן הכריז הערב (שני) על שבעה ימי אבל לאומיים לאור שתי רעידות האדמה הקשות שפקדו את מדינתו היום. בהודעה שפירסם הנשיא הטורקי הוא ציין כי "לאור שתי הרעידות אני מכריז על שבעה ימי אבל לאומיים. הדגל שלנו יורד לחצי התורן עד השקיעה של ה12 בפברואר בכל המדינה וגם בנציגויות שלנו בעולם".

הערב מדווחים בטורקיה כי מספר ההרוגים עד כה עומד על 1762 בני אדם. 12068 נפצעו בדרגות פציעה שונות. 6645 מהם חולצו מבין הריסות 5606 הבניינים שנפגעו, שמרביתם קרסו במלואם. חלק מהפצועים נפצעו במהלך הניסיון לברוח מהמבנים בעת הרעידה. אלפים על פי החשד נעדרים תחת ההריסות ויתכן והמספר עולה על רבבה. הקור ומזג האויר הקשה מקשים על פעולות החילוץ. עוד נמסר כי עשר ערים נפגעו ויותר מ-13 מיליון בני אדם שמתגוררים בהן סובלים בצורה כזו או אחרת מהאסון. על פי הדיווח של הממשלה הטורקית לא פחות מ-186 רעידות מישנה נרשמו במהלך היממה. חלקן אף בעוצמה של 5 -6 בסולם ריכטר.

סיוע בינלאומי – אף מילה על ישראל
בעיתונות הטורקית פרסמו הערב רשימה של מדינות שכוחות חילוץ מטעמן עושות דרכן לטורקיה. לדברי הממשלה הטורקית המדובר ביחידות חילוץ ורפואה מבולגריה, קרואטיה, צ'כיה, צרפת, יוון, הולנד, פולין ורומניה. לדבריהם גם הונגריה, איטליה, ספרד, מלטה וסלובקיה עתידות לשלוח כוחות סיוע. ישראל, שכוח חלוץ ראשון כבר נחת בטורקיה ומשלחת גדולה עתידה לנחות בשלישי לפנות בוקר – לא מוזכרת בהודעה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
רעידת אדמה בטורקיה
צילום: סוכנות AA טורקיה

Back to top button