חדשות הארץמבזקים

ביקורת קשה של ראש המועצה האזורית הגליל העליון על חוסר ההערכות לרעידת אדמה

גיורא זלץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון יוצא הערב (שלישי) בביקורת קשה על חוסר ההערכות לדבריו לרעידת אדמה. על פי זלץ "רעידות האדמה הקשות בטורקיה הזכירו, למי שהיה זקוק לתזכורת, עד כמה שברירי הקיום שלנו פה, בליבו של השבר הסורי-אפריקאי. אולם, למרבה הצער, כמו במקרה של אירועים ביטחוניים בגבול הצפון, גם בנושא רעידות אדמה, כמעט ואין חשיבה, תכנון או היערכות ממשית של המדינה".

זלץ טוען כי אין תהליך חשיבה משותף עם ראשי הרשויות המוניציפליות, אשר אמורים להיות שותפים בכירים בחשיבה, בתכנון ובביצוע, לגבי הצרכים, סדרי העדיפויות, והפרדה בין עיקר וטפל. תהליך זה מתבקש לדבריו לאור היכרותם המעמיקה עם האוכלוסייה והשטח עליהם הם אמונים, העולה עשרות מונים על זו של המדינה. וכך, אנחנו ממשיכים להיערך לאירועי עבר במקום לחשוב בתקציב נתון מה נכון לעשות.

"באופן זה מתבזבזים תקציבי עתק על תוכניות לא ישימות, תוכניות ללא היתכנות ממשית, כאלו שאינן מתכתבות עם תרחישי הייחוס שהמדינה נותנת לאירועים השונים. לדוגמה, במקום להשקיע מיליארדים במיגון פרטי ביישובים שממילא חלק גדול מתושביהם לא ישהו בהם באירוע בטחוני, נכון להשקיע במיגון מבני חינוך, מבני ציבור, מפעלים מסוכנים וכד'. כך גם ברעידות אדמה, במקום להשקיע כאן ועכשיו במערכות אתראה מתקדמות, ממשיכים לדבר על שדרוג מבנים, סוגייה מורכבת מאוד, שלא לומר בלתי ישימה, במבחן כלכלי ובמבחן של תכנון וביצוע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הא מוסיף ש"ככל שהממלכה תמשיך להתעלם מראשי הרשויות, שהם כזכור אלו שמנהלים את חיי התושבים, בשגרה ובחירום, כך נמשיך להתכונן לאירועי העבר במקום לאלו שעלולים לפקוד אותנו, ותקציבי עתק של המדינה ימשיכו להתבזבז".

הריסות - רעידות אדמה - רעידת אדמה
אילוסטרציה. Image by Angelo Giordano from Pixabay

Back to top button