מבזקיםפוליטי / מדיני

הוועדה לביטחון פנים אישרה את חוק תיקון פקודת בתי הסוהר

הוועדה לביטחון פנים אישרה היום (שלישי) את החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק הממשלתית לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות פוצלה והוועדה אשרה לקריאה שנייה ושלישית רק את הסעיף המאפשר להמשיך כהוראת שעה עד לסוף יוני 2023.

הצעת החוק הממשלתית מבקשת להפוך את הצעת החוק מהוראת שעה להוראת קבע. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי מאחר שמטרות חקיקת החוק בהן המאבק באלימות, בעבריינות ובעבירות הפוגעות באיכות החיים של תושבי הרשויות המקומיות בעינן עומדות, ובשל שביעות הרצון של הגורמים השונים מפעילות מערכי האכיפה, מוצע לתקן את החוק ולהפכו להוראת קבע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית, אמר על תיקון פקודת בתי הסוהר: "הדיון תכליתו לתת מענה לארבעה נושאים. הארכת הוראת השעה כדי שנוכל לקיים את המשך הדיונים על מנת לתקן את התיקונים הנדרשים. תקן הכליאה – שהיום עומד על 14,100 והרצון להגדילו ל-14,500 אבל מספר הכלואים הרבה יותר גדול והרצון לתת מענה סביר יותר למרחב הכליאה. זכויות נפגעי עבירה – עד כמה אנחנו מגנים על אנשים שנאלצים לדעת מהיום למחר שאותו עבריין נכלא משתחרר ועל כמה זה משפיע על הסביבה. השוואת בין ועדות השחרור של אזרחים לחיילים כלואים".

על ההצעה לייעול האכיפה אמר: "הוועדה לביטחון לאומי היא אחת המרכזיות הקיימות בכנסת. יש בה חשיבות רבה בתחומי החקיקה ובתחומי הפיקוח והבקרה כדי לוודא שהחוקים והחלטות הממשלה שאנחנו מפקחים על פעילותם אכן מתבצעים. תחת אחריותנו יש גורמי ביצוע מעולים אם ניתן להם את התמיכה והגיבוי נדע להפיק מהם את המקסימום".

הוא המשיך: "יש מכנה משותף והוא תחושת הביטחון של הציבור וכולנו רוצים לשפר אותו. אנחנו צריכים לסיים את חקיקה ולהכשיר את הכוחות לכך. שאלתי מה מדדי ההצלחה ואנחנו בהמשך צריכים לראות שיש תוצאה. נבקר בקורס השוטרים והפקחים ונבחן את נושא הכנסת השיטור ליישובים עם 10,000 תושבים. נפצל את הצעת החוק כדי לתקן בחלק מהסעיפים וגם נאפשר את הדחייה למשך חצי שנה כדי לקיים את המערכת ולסיים את החקיקה. לא תהיה הארכה נוספת".

הוועידה לביטחון לאומי - שוטרים
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
הוועידה לביטחון לאומי - צביקה פוגל
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
הוועידה לביטחון לאומי - צביקה פוגל
צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button