מבזקיםצבא וביטחון

נשיא המדינה השתתף בטקס הזיכרון לחללי אסון המסוקים במלאת 26 שנים לאסון

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא לפני זמן קצר (רביעי) דברים בטקס הזיכרון לחללי אסון המסוקים במלאת 26 שנים לאסון. לאחר מכן שוחח עם משפחות שכולות. "ככל שגוברת עוצמתו של האובדן האישי, ככל שגובר הכאב הפרטי העמוק, נעשה הציווי שחל עלינו כחברה וכאומה – נוקב ומחייב יותר; מדרבן אותנו לפסוע בתלם, בתלם שחרשו, להיות ראויים למורשתם, להמשיך לארוג – שתי וערב, חברה ישראלית מוסרית, מלוכדת, מאוחדת. וזה הציווי, ציווי שאולי חיוני יותר מכל בימים אלה ממש- חברה המתגברת על חילוקי דעות בשיח משותף, חברה הבונה גשרים על פני מים סוערים; חברה ישראלית חפצת חיים, מקשיבה וקשובה לקולות המגוונים שבתוכה; מחויבת לדבוק איש ברעהו, לדבוק ולא להיפרד״ אמר הנשיא.

בטקס נכחו גם שר הביטחון יואב גלנט, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, יו"ר ארגון יד לבנים אלי בן שם, יו״ר ארגון אלמנות ויתומי צה״ל תמי שלח ומשפחות הנופלים.

"קשה לחשוב על ניגוד חריף יותר מזה: נוף גלילי מפעים, נחלים שוצפים, ריחות פריחה, טבע שוקט ויפה; ובאבחת חרב, לעת ערב, זועקים השמיים באש תופת, ורועדת האדמה. כל מי שהיה אז מבוגר מספיק לא ישכח את הלילה ההוא, הארור. את האסון המחריד – בו איבדנו את טובי בנינו; שראינו אותם ונראה אותם גם בהמשך את הטיסה –ממנה לא שרד איש, ממנה לא שבו הבנים הביתה. הם היו הטובים שבטובים, הערכיים שבערכיים – כי כך חונכו, כי זו תבנית הנוף בה גדלו. תבנית נוף אמיצה, מתנדבת, צועדת בראש. תבנית נוף שחרטה בליבם ערכים של שליחות, של אהבת העם והארץ. וכפי שהאדם, אינו אלא תבנית נוף משפחתו, הולדתו, מולדתו; כך גם המולדת היא תבנית נוף בניה ובנותיה, בוודאי אלו שנפלו על משמרתה. המולדת היא אוסף בתיהם, בכל קצוות ישראל, אוסף צעדיהם בשבילי הארץ ובנחליה, אוסף קולות הצחוק בגני המשחקים של ילדותם, אוסף זרועות האימהות והאבות שחיבקו באהבה עמוקה, אוסף הדלתות עליהן נשמעה הדפיקה – טרם בשורת האיוב – ביום המר והנמהר; אוסף הזיכרונות, התמונות והחוויות שכל אחד מהם השאיר כפיקדון יקר בלבבות: משפחות יקרות, עימכן – בלבבות של כולנו" – דברי הנשיא..

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך דבריו התייחס הנשיא העקיפין למה שמתחולל בתוך החברה הישראלית "מכובדיי – ככל שגוברת עוצמתו של האובדן האישי, ככל שגובר הכאב הפרטי העמוק, נעשה הציווי שחל עלינו כחברה וכאומה – נוקב ומחייב יותר; מדרבן אותנו לפסוע בתלם, בתלם שחרשו, להיות ראויים למורשתם, להמשיך לארוג – שתי וערב, חברה ישראלית מוסרית, מלוכדת, מאוחדת. וזה הציווי, ציווי שאולי חיוני יותר מכל בימים אלה ממש- חברה המתגברת על חילוקי דעות בשיח משותף, חברה הבונה גשרים על פני מים סוערים; חברה ישראלית חפצת חיים, מקשיבה וקשובה לקולות המגוונים שבתוכה; מחויבת לדבוק איש ברעהו, לדבוק ולא להיפרד".

ובפנייותו למשפחות השכולות סיכם הנשיא: "יקיריי ויקירותיי- בני המשפחות, בליל האופל הנורא בו רעדו השמיים הפכתם משפחה גדולה, אחת, משפחת "אסון המסוקים". משפחה הנושאת את נטל הכאב מדי יום. משפחה בה הזיכרונות מייסרים ומלווים כל עונות השנה. ודווקא מתוך האסון, דווקא מתוך השבר והעולם שחרב, רבים מכם מצאתם כוחות אדירים – מעוררי השראה – שהפכו לתרומה לקהילה, לחברה ולמדינה. ועל כך תודתי. אני יודע שאין בכוחן של מילים לרפא את הכאב ולנחם על אובדן כה כבד. ובכל זאת אני מבקש – בשם העם בישראל – לחבק היום כל אחת ואחד מכם, ולהבטיח – זכרם של הבנים לא ימוש מאיתנו לעד".

תמי שלח יו״ר ארגון אלמנות ויתומי צה״ל: ״אסון המסוקים הוא אסון כבד עבור 73 משפחות שבין לילה השתנו חייהם מקצה לקצה, ובמשך 26 שנה משפחות אלו מתמודדות עם האובדן, יום יום 365 ימים בשנה. יום העיון וטקס הזיכרון למען הנצחת הנופלים הוא חשוב ומוברך ואנו בארגון מחבקים את האלמנות והיתומים של אסון המסוקים, ונמשיך להיות לבית עבורם, לייצג את קולם, לקדם חקיקה ולפעול למענם״

נשיא המדינה בטקס לזכר הרוגי אסון המסוקים
צילום: חיים צח – לע"מ

Back to top button