מבזקיםמשפטי/פלילי

קו ההגנה של החשוד ברצח בלוד: אי שפיות

בית משפט השלום בראשון לציון האריך לפנות ערב (רביעי) בשבוע ימים את מעצרו של י' בן41 תושב לוד החשוד כי דקר הבוקר למוות את שכנתו לידר סויסה יפה (33). עורך דינו של החשוד הציג בדיון את מה שככל הנראה יהיה קו ההגנה: "הוא לא בקו הבריאות הנפשי, הוא נכה 100 אחוז, אושפז כמה פעמים, הפעם האחרונה הייתה לפני ארבעה חודשים".

ע"ד עבד אבו עמר, המייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את החשוד הוסיף כי: "מדובר במקרה קשה וטרגי. החשוד מוכר למערכת בריאות הנפש מזה שנים רבות, אושפז בעבר מספר פעמים ושוחרר מבית חולים פסיכאטרי לפני מספר חודשים. הוא נמצא במצב נפשי קשה, בית המשפט קיבל את בקשתנו והורה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת תוצאות הבדיקה".

המשטרה, שלא התנגדה כי החשוד ישלח לאבחון גורמי מקצוע מייחסת לו עבירה של רצח בנסיבות מחמירות. נציג המשטרה הוסיף בדיון כי החשוד קשר עצמו לאירוע. השופט אבי וסטרמן ציין בהחלטתו כי "יש חשד בעוצמה ממשית שהחשוד ביצע את העבירה המיוחסת לו. אין צורך להכביר מילים במסוכנות הנשקפת מהחשוד ממעשה הרצח האכזרי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נצייו כי שכנים טענו לאחר הרצח כי החשוד הטריד בעבר את המנוחה ואף איים עליה וכן הרטיד ואיים על שכנים נוספים וגרם נזק לציוד בבניין המשותף. משפחתה של המנוחה אף ציינה כי הזעיקה פעם אחת משטרה ולדבריהם המנוחה התבקשה להגיע לתחנה להגיש תלונה אולם ציינה כי החשוד מעבר לדלת והיא פוחדת לצאת.

אלא שבמשטרת מחוז המרכז הגיבו על כך "מעולם לא התקבלו תלונות רשמיות בתחנת המשטרה בלוד מצד הקורבן בנוגע לחשוד, לפיכך כל טענה אחרת שגויה ! גם בבדיקה שנערכה במערכת מוקד 100 עפ"י כתובת הבניין, נמצא כי הפניה שהוגשה למוקד, עסקה באדם שמכבה אורות בבניין, ללא חשוד וללא כל חשד אחר. לפיכך, הניסיון לייצר מצג שווא של טיפול לקוי, כאמור שגוי וחוטא לאמת".

לידר סויסה יפה - רצח - לוד
צילום: באדיבות המשפחה

Back to top button