חדשות הארץמבזקים

המשטרה תאפשר מחאה רק במרחק מבית רה"מ: "ניסיון שקוף לעשות להוציא את העוקץ מההפגנה"

הערב (חמישי) תקיים תנועת 'קריים מיניסטר' הפגנה מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. אתמול (רביעי) הודיעה משטרת ירושלים למארגנים כי לא תאפשר הפגנה בסמוך למעון ובכוונתה להקצות לטובת ההפגנה את כיכר פריז המרוחקת מאות מטרים מהמקום.

המארגנים דורשים לקיים את ההפגנה על פינת הרחובות עזה ומטודלה, וכן על פינת הרחובות עזה בן סרוק והרב ברלין. שני המוקדים מרוחקים כ 150 מטרים מהמעון ובמהלך השבוע מתקיימות בהן משמרות מחאה בשעות הבוקר. במשטרה ציינו כי ההחלטה נובעת בין השאר מתוך רצון להתחשב בשכנים.

קריים מיניסטר: "ניסיון שקוף לעשות להוציא את העוקץ מההפגנה. דורשים לממש את זכותנו לקיים מחאה דמוקרטית מול מי שרומס את הדמוקרטיה. שוב משטרת ירושלים מתקרנפת, לוקחת צד פוליטי ומנסה לחבל במחאה. לא ניכנע לתכתיבים שנועדו לרצות בן גביר ולמצוא חן בעיני משפחת נתניהו. אלה ימים אפלים למדינת ישראל ולדמוקרטיה שלה ואסור לנו להיכנע. אנו קוראים לציבור להגיעו הערב בהמוניו כדי שהנאשם ומשפחתו ישמעו היטב מה עם ישראל חושב על הניסיון להפוך אותנו להונגריה ולמלט אותו מהכלא. ההפיכה המשטרית תיתקל בהתנגדות אזרחית שטרם נראתה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר בתגובה: "במהלך השעות האחרונות מופצים ברשתות החברתיות ובחלק מכלי התקשורת, פרסומים שגויים ביחס למחאה הערב בירושלים המציגים באופן מעוות את עמדת המשטרה ביחס אליה. נבהיר כי מדובר בפרסומים שיש בהם כדי להטעות את הציבור. המשטרה פועלת כל העת לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק ובהתאם לפסיקת בית המשפט והוראות הדין. מצופה ממארגני ההפגנות ומכל מפגין באשר הוא, לכבד את הוראות החוק ואת החלטות ופסיקות בית המשפט העליון ולנהוג לפיהן, לרבות לעניין המרחק המותר להפגנה מבתיהם של נבחרי ציבור."

"כפי שנמסר למארגנים גם ביחס למחאה הערב: המשטרה תפעל לאפשר את קיום המחאה כחוק ובמרחק המותר מביתו של נבחר ציבור. בכדי לממש זאת נמסרו למארגנים כלל התנאים בהקשר של קיום הוראות החוק, היבטי בטיחות, ושמירת האיזון הנדרש בין חופש הביטוי והמחאה לשמירה על הסדר הציבור ומרקם החיים התקין באזור. אנו קוראים לכל מארגן הפנה וכל מפגין באשר הוא להישמע להוראות השוטרים במקום ולפעול עפ״י חוק, כפי שהיה בין היתר במחאות שהתקיימו מדי מוצ״ש בירושלים במהלך התקופה האחרונה." הוסיפו.

ארכיון. צילום: קריים מיניסטר

Back to top button