חדשות חוץמבזקים

בלתי נתפס: מניין ההרוגים בטורקיה וסוריה עולה על 20,000

מניין ההרוגים מרעידות האדמה בטורקיה וסוריה עולה על 20,000 בני אדם, כאשר אלפים עדיין נעדרים.

יותר מ-380,000 אנשים בדרום טורקיה נותרו ללא קורת גג.

הפרלמנט של טורקיה הכריז על מצב חירום של שלושה חודשים באזורים המושפעים, בזמן שהנשיא רג'פ טאיפ ארדואן ביקר במחוזות שנפגעו הכי הרבה ברעידת האדמה. ארדואן דיווח כי מספר הפצועים בטורקיה הוא למעלה מ-66,000.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא, ביקר היום (חמישי) בטורקיה וקיים הערכת מצב עם משתתפי משלחת צה"ל "ענפי זית". במהלך הביקור הוצגה למפקד פיקוד העורף סקירה על מאמצי החילוץ בשטח במהלכם חולצו עד כה 17 לכודים חיים, ועל פעילות משלחת הסיוע הרפואית.

גם משלחת הצלה ללא גבולות SSF הגיעה לטורקיה. משלחת הארגון פועלת מזה כשלשה ימים בעיר אדיאמן בטורקיה, מתנדבי המשלחת העניקו סיוע רפואי לעשרות פצועים בדרגות פציעה שונות יחד עם צוותי בית החולים המקומי.

זוהר קסטל, חובש בכיר במשלחת העיד: "במהלך הפעילות של טיפול בנפגעים שמעתי קריאות על אישה שהגיעה וצריכה ללדת, מייד הכנסתי אותה לחדר במיון ויחד עם צוות נוסף הבאנו חיים חדשים לעולם, כהוקרה על הסיוע הורי התינוק קראו לילד פורקאן (עזרה) על העזרה שקיבלו מהישראלים".

איציק איטח מפקד המשלחת מסר: "מאז שהגענו אנחנו עובדים סביב השעון בתנאים קשים ועושים הכול לסייע לעוד פצוע בכל רגע נתון, יש רגעים מרגשים שאנשים בוכים ומודים לנו שהגענו מישראל כל כך מהר לסייע להם ברגעים קשים אלו".

בעקבות האסון הנורא הופנתה ביקורת רבה כלפי ארדואן וממשלתו על מה שנתפס כחוסר מוכנות לאסון ותגובה ממשלתית איטית מדי.

אלוף פיקוד העורף בטורקיה
צילום: דובר צה"ל
אלוף פיקוד העורף בטורקיה
צילום: דובר צה"ל
טורקיה - הריסות - משלחת ישראלית
ארכיון. צילום: דובר צה"ל
צילום: הצלה ללא גבולות SSF

Back to top button