חדשות הארץמבזקים

שני מפגינים נעצרו בירושלים בחשד להפרות סדר

הערב (חמישי) פעלה המשטרה בהפגנה סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים. מאות מפגינים הגיעו לרחוב עזה בהתאם לחוק ולהוראות בית המשפט.

במהלך ההפגנה, חלק מהמפגינים הבעירו צמיג ואבוקות והתעמתו עם מפגינים אחרים שהיו במקום. השוטרים חצצו בין הצדדים ומנעו חיכוך וגילויי אלימות.

בהמשך המפגינים החלו בתהלוכה לא מאושרת וחסימת צירים מכיכר פריז לכיוון מרכז העיר. בשלב מסוים המפגינים החלו להפר את הסדר במקום כשחסמו את נתיב הרכבת הקלה בעת נסיעתה ברחוב יפו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השוטרים פעלו להדיפת מפרי הסדר במקום ולהפסקת החסימות שבוצעו בניגוד לחוק.

עד כה שניים נעצרו על ידי השוטרים בחשד להפרת הסדר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הזמין הערב את מפקד מחוז ירושלים לשיחת בירור בעקבות מה שכינה "אובדן השליטה של המשטרה בעיר הבירה לחבורת אנרכיסטים".

השר בן גביר מסר: "משטרת ירושלים איבדה שליטה על האנרכיסטים. אירוע שבו הוצתו צמיגים בוערים ליד מעון ראש הממשלה, נחסם כביש מספר 1, ונחסמה תנועת הרכבת הקלה – כל אלה אירועים חמורים ביותר שבהם שוטרים ולוחמי מג"ב היו במקום, אך קיבלו הוראה מפורשת שלא לאכוף את החוק ולא להתעמת עם המתפרעים".

תנועת קריים מיניסטר מסרה בתגובה: "שוב הוכח שהפירומן בן גביר מחפש דם. במקום לטפל באלימות נגד מפגינים ובשלטי 'שמאלנים בוגדים', הוא מבקש לשסות שוטרים במפגינים שמוחים כחוק ונלחמים למען הדמוקרטיה. מוטב שמפקד המחוז ינהג באחריות ופשוט יתעלם ממנו. אם ההפיכה המשטרית תעבור, המשטרה תהיה מיליציה של בן גביר וחופש הביטוי יירמס. אסור לתת לזה לקרות".

הפגנה - ירושלים - הרכבת הקלה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

 

Back to top button