חדשות הארץמבזקים

לאחר ההפגנות וחסימות הכבישים בירושלים: בן גביר זימן את מפקד המחוז, שוטרים לשעבר זעמו

הפגנות וחסימות כבישים רבות אירעו אתמול (חמישי) במוקדים רבים בירושלים והמשטרה התקשתה לטפל בכולם. הפגינים חסמו את אחד הצירים הראשיים במדינה וגרמו לפקקי ענק שהשתרכו מאזור מחלף חמד ועד מחלף ענבה בכביש 1. בנוסף, תקריות אלימות שכללו מעצרים אירעו סמוך למוקד ההפגנה ליד בלפור, ואף דווח על ניסיונות של הצתת אש במספר מקומות באזור ההפגנה.

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר, איננו מרוצה מאופן הטיפול בהפגנה על ידי המשטרה וכזכור, במספר הופעות תקשורתיות אמר כי הוא דורש שוויון באכיפת ההפגנות. אך נראה לבינתיים שהמשטרה אינה פועלת לפי הנחיותיו של בן גביר כאשר אתמול אפשרה תהלוכה לא מתוכננת ושוטרים ליוו את התהלוכה. על פי דיווח של העיתונאי עמית סגל, בן גביר יקים פורום של ניצבים לשעבר שיעזרו למפכ"ל להתמודד עם ריבוי ההפגנות.

השר לפיתוח הנגב והגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף: "לא תיתכן מדיניות של איפה ואיפה. לא ייתכן שבהפגנות פעילי ימין וחרדים המשטרה תפעיל יד קשה, ובהפגנות אנרכיסטים שמשבשים את שגרת החיים של כל תושבי ירושלים תנהג בכפפות של משי. טוב עשה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שדרש לתחקר את ההתנהלות המפלה של המשטרה הערב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ אלמוג כהן 'עוצמה יהודית': "קבוצת אנרכיסטים מהשמאל עומדת במשך שעה, עוצרת את התנועה, חוסמת את הרכבת הקלה בירושלים, מתפרעת וחוסמת צמתים. לו אלו היו מפגינים חרדים האירוע היה מסתיים בעצורים, דין אחד לשמאל ודין אחד לכל השאר. השר איתמר בן גביר זעם על כך ובצדק, קרא לממ"ז לבירור, במקום לקבל את הוראת השר, המפכ"ל והמשטרה מתדרכת נגד השר ע"י הודעות דוברות."

פורום הניצבים בדימוס שיגרו למפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים מכתב בנושא ובו כתבו: "אנחנו חברי פורום רבי ניצבים ( מפכ״לים) וניצבים בדימוס הופתענו מנסיונו של השר לבט״ל להתערב בתהליך קבלת החלטות מבצעיות. זימון מפקד מחוז לברור בזמן שהוא עדיין ניצב בחזית שמירת הסדר הציבור שלטון החוק וזכויות האזרח יחד עם שוטריו הוא תקדים שאינו זכור לנו וותיקי המשטרה. מי שלא פיקד על אירועי סדר ולא מכיר את מורכבות תהליך קבלת ההחלטות של מפקד משטרה בזמן אמת כשמנגד עומדים גם חיי אדם אינו יכול לשפוט מחדר אורות הניאון את מפקד המחוז טרם ביצוע תחקיר מבצעי על ידי המפכ"ל. אנחנו רואים בזאת התערבות בוטה בתהליך קבלת החלטות מבצעיות במשטרה. ואולי אף ניסיון לרפות את ידי השוטרים במחאות הבאות."

עוד כתבו: "אנו מפקדי המשטרה לדורותיה שולחים למפכ"ל למפקד המחוז ולכלל המפקדים והשוטרים במשטרה יד מחבקת ואוהדת. אנו גאים בפועלכם בשמירת בטחון הציבור הסדר הציבורי וביצור שלטון החוק בכל יום ובעת מורכבת זו אף יותר. המשיכו לסור למרותו של החוק לשמור על הסדר הציבור ולהגן על חופש הביטוי וזכות ההפגנה מכל גווני הקשת הפוליטית. אנחנו ניצבים לצידכם. חיזקו ואימצו."

דורון תורג'מן - יעקב קובי שבתאי - מפכ"ל
ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

3 תגובות

  1. מה קורא לבן גביר רוצה להלחם בפשיעה אז תלחם
    אבל בעוסקים במלאכה
    גם ככה הם בלחץ אתה עוד מאיים ומפחיד את אלה שמסכנים חיים בשביל שאתה ואזרחי המדינה ישנו בשקט
    אז תירד מהם

  2. טוב מאד !!! קובי שבתאי
    צריך להתעורר,הוא ישן בעמידה,עוד מפרעות מאי 2021 !!!

  3. דרישה לאכיפה שיוויונית איננה בשום מקרה התערבות במהלכים מבצעיים. זו דרישה לגיטימית שהועלתה ע"י הדר מכניסתו לתפקיד. זו מדיניות שצמרת המשטרה "מתקשה" לאכוף? או אולי לא רוצה לאכוף? לא ייתכן ששוטרים עומדים כמו ניצבים בסרט ולא עושים דבר. משהו לא טוב קורה בצמרת המשטרה. ובעניין ה"ניצבים" לשעבר. הם מביישים את דרגותיהם ואת הגוף שעמדו בראשו והיו חלק ממנו. חבל…

Back to top button