מבזקיםמשפטי/פלילי

עתירה לבג"ץ: הוציאו את נתניהו לנבצרות – בית המשפט הורה לרה"מ וליועמ"ש להשיב

התנועה לאיכות השלטון עתרה אתמול (חמישי) לבג"ץ, בדרישה שיקבע כי נתניהו מפר את הסכם ניגוד העניינים שנערך לו, ועליו לצאת לנבצרות.

התנועה טוענת בעתירתה כי: "על אף שבית המשפט הנכבד סבר בעבר – ולאור התחייבותו המפורשת של נתניהו כי ניתן להעלות על הדעת מצב בו נאשם בפלילים מכהן כראש הממשלה, הרי שבאה המציאות הכאובה וטפחה על פנינו, עת נוכחנו לראות כיצד ראש הממשלה הנאשם מוביל בימים אלו מהלך דורסני ומהיר של פגיעה אנושה במערכת המשפט ובמערכות אכיפת החוק בישראל".

התנועה לאיכות השלטון עתרה בעבר לבג"ץ נגד כהונתו של נתניהו כראש ממשלה תחת כתבי אישום, ובג"ץ הכריע שנתניהו יהיה כפוף להסדר ניגוד עניינים שיחתם מולו. לאחרונה הורתה היועצת המשפטית לממשלה לנתניהו שלא לעסוק כלל ברפורמה המשפטית בשל ניגוד העניינים ובתנועה לאיכות השלטון טוענים כי "ניכר שנתניהו אינו חדל מכך כלל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהמשך לכך, עתרה התנועה לבג"ץ, וביום שני בשעה 12:000 תערוך הפגנת ענק מול הכנסת בעת ההצבעה על השלב הראשון במה שהתנועה מכנה "הפיכה המשטרית – שינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים."

עו"ד דר' אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "נתניהו הוכיח שהוא אינו מסוגל לנתק בין ענייניו המשפטיים לבין ניהול המדינה, ומנסה למוטט את המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל גם במחיר של חורבן הבית השלישי. נתניהו וממשלתו אינם כשירים לנהל את המדינה, פוגעים פגיעה חמורה בדמוקרטיה וגוררים את כולנו לתהום של דיקטטורה פאשיסטית, בכדי לחלץ אותו ממשפטו. למדינת ישראל מגיע ראש ממשלה שישרת אותה ולא את עצמו, ועל כן אך הגיוני שנתניהו יצא לנבצרות עכשיו, עוד בטרם יספיק להחריב את הבית. אני שב וקורא לכל מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לליבו וכל מי שכמוני חושש שהחזון של אבותינו יורד לטמיון, לבוא להפגין איתנו ביום שני מול הכנסת ולעצור את ממשלת החורבן."

לפני זמן קצר (שישי) בג"ץ הורה לראש הממשלה, ליועצת המשפטית וליתר המשיבים להגיב לעתירת התנועה עד ל 12.03.23.

הקבינט המדיני בטחוני - בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

2 תגובות

  1. חוצפה הם יקבעו לנו מי ראש הממשלה התשובה לבגץ 64 מנדטים
    בכח רוצים את השלטון זה קץ הדמוקרטיה

  2. נתניהו חייב להוציא את בג"צ לנבצרות.
    ויש לו חודש לזה.
    אם הוא לא יעביר את פסקת ההיתגברות ….הם יהפכו את ישראל לדיקטטורה בראשות נשיא בג"צ.
    הבחירות בישראל יהיו מיותרות.

Back to top button