מבזקיםפוליטי / מדיני

המשלחת הישראלית חילצה 18 אנשים וביניהם ילד בן 10 מתוך ההריסות

משלחת ״ענפי זית״ הישראלית לטורקיה, חילצה ביממה האחרונה שמונה לכודים חיים במוקדי רעידת האדמה בטורקיה, עד כה 18 אזרחים חיים חולצו על ידי המשלחת.

צוותי החילוץ איתרו וחילצו הבוקר (שישי), בפעילות שנמשכה כשעה, ילד בן 10 שנלכד בתוך הריסות בית בעיר קהרמאנמרש שבטורקיה, צוותי הרפואה העניקו לילד טיפול רפואי מציל חיים בזמן החילוץ ולאחריו פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים. צוותי החילוץ והרפואה ממשיכים במאמצי האיתור והחילוץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (חמישי) עם מפקד בית החולים ששלחה ישראל לטורקיה, מח"ט חילוץ והצלה אל"מ אלעד אדרי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה נתניהו: "קודם כל כל הכבוד לכם. אני חייב להגיד, אתם גם מייצגים אנושיות, אבל אתם מייצגים את הפנים האמיתיות של מדינת ישראל, וחשוב לי שדווקא בטורקיה יראו את זה. זה חשוב מאוד. אתם מביאים הרבה כבוד למדינה, ואתם עושים דבר ראוי. כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו. אתם כבר הצלתם כמה עולמות – באמת כל הכבוד לכם. תמשיכו ותשמרו על עצמכם גם כן. אני מבקש שתעביר את זה לכל אחד ואחת מחבריי המשלחת".

מח"ט חילוץ והצלה אל"מ אלעד אדרי: "אין זכות גדולה יוצר למפקד בצבאנו מלהוביל משלחת כזו. אני מרגיש את כל המדינה מאחורי. כאילו שהמדינה שלחה את היד הכי רחוק שהיא יכולה עם כל הכוח שלה, ושמה אותנו כאן להציל חיים. זו לא סיסמה. אנחנו היום כבר עומדים על 17 מחולצים חיים, האחרון מלפני שעה. לפני כשעתיים פתחנו את הבית חולים, כ-40 אנשים צוות כבר עובדים".

צילום: ללא קרדיט
צילום: דובר צה"ל

8 תגובות

Back to top button