חדשות הארץמבזקים

נקודת רתיחה: המחאה הגיעה לביהמ"ש העליון, לחברי הממשלה נמאס – "מגה פיגוע בדמוקרטיה"

החלטת בג"ץ היום (שישי) על מתן אפשרות לפתיחת דיון בנושא הוצאה אפשרית של ראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו לנבצרות מתפקידו, הביאה את הוויכוח הציבורי והפוליטי לנקודת רתיחה, כאשר לפני זמן קצר הגיעה מחאתם של תנועת 'מפקדים למען בטחון ישראל' המורכבת ממפקדי צה"ל לשעבר, לבית המשפט העליון. בנוסף, חברי כנסת רבים וביניהם שרים הביעו מחאה חריפה על החלטת בג"ץ, שהם ציפו ממנו לדחות את העתירה על הסף.

יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לתשובת בג״ץ לעתירה על נבצרות לראש הממשלה: ״החלטת בג״ץ לא לדחות על הסף את העתירה להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא ההוכחה הטובה ביותר לנחיצותה של הרפורמה שאנו מובילים. עצם הדיון בסיכול החלטת הבוחר ורצון העם היא מגה פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ונקודת שפל נוספת אליו הגיעו שופטי העליון.״

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר אמר: "בג״ץ מוכיח היום יותר מתמיד עד כמה הרפורמה במערכת המשפט נחוצה. החלטת בג״ץ לא לדחות על הסף את העתירה המופרכת להכריז על נבצרות של ראש הממשלה, היא חרפה. הניסיון של שופטי העליון לפגוע בבחירת העם, היא פגיעה חמורה בדמוקרטיה. יש לנו אחריות לשמור על בחירת העם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח״כ משה ארבל אמר: ״עצם פתיחת הדלת לדיון בהפיכה שלטונית בהחלטת בג״צ לבקש את תגובת המדינה ואי מחיקת העתירה על הסף להכריז נבצרות על ראש ממשלה נבחר היא חרפה ואות קלון על הדמוקרטיה הישראלית״.

חה"כ אריאל קלנר אמר: "הפרחים לשופטת דפנה ברק-ארז שמסבירה מדוע הפורמה כ"כ נחוצה לדמוקרטיה. במקום לגלגל את התנועה להחלפת השלטון מכל המדרגות, השופטת ארז חושבת שזה לגיטימי שמס' שופטים ידונו אם לאשר את בחירת העם או לפסול. תודה דפנה. לא היינו מצליחים להסביר את נחיצות הרפורמה טוב כמוך."

מארגון בצלמו נמסר: "מדובר בניסיון הפיכה. במקום שבג"ץ ידחה את העתירה על הסף ויחייב את העותרים בהוצאות משפט לדוגמה הוא מנסה לדון האם הצבעת רוב אזרחי ישראל הינה חוקית ודמוקרטית או שמא הם פרימיטיביים ונחותים ורק בג"ץ החכם והנאור שיושב במגדל השן. אנחנו מקווים שהרפורמה המשפטית תעבור ושופטי בית המשפט יחזרו לגדלם הטבעי."

סגן הרמטכ"ל לשעבר, יו"ר תנועת 'מפקדים למען בטחון ישראל', האלוף במיל' מתן וילנאי בנאום בהפגנה מול ביהמ"ש העליון: "הגענו אחרי שלושה ימי צעידה בדרכי הארץ היפה – אנחנו מול ביהמ"ש העליון, המגן היחיד שנשאר שעומד בפני סכנה מכוונת וזדונית. הם אומרים רפורמה – אבל מדובר בריסוק והרס שיביא מהלך לחורבן הבית. אין מנדט לאף אחד וגם לא לרוב מזדמן בכנסת לרסק את הדמוקרטיה הצעירה שלנו. זה הבסיס – אבן היסוד לקיומנו. במגילת העצמאות מונח הבסיס ההיסטורי והמוסרי לקיומנו והעקרונות אותם ניסחו עדיין תקפים היום – עלייה, קיבוץ גלויות, פיתוח הארץ לטובת כל תושביה, חופש דת ומצפון ונאמנות לעקרונות מגילת האומות המאוחדות אלה היסודות – בלעדיהם נהפוך למדינת עולם שלישי ונשלם מחיר כבד. אנחנו במלחמה על הבית. הקואליציה הנוכחית רוצה לפגוע בבג"צ. אם תצליח – חיילי המילואים יהיו הראשונים להיפגע אני מכיר כאן המונים – שירתנו ביחד. אני מקבל תחושה שיש על מי לסמוך – זה לא רק הממשלה, זה כולנו. אנחנו השדרה המרכזית שנושאת את המדינה על הכתפיים, לא אלו שזרקו אבנים אתמול בדרך. נתתם לעצמכם צו 8 לצאת מאזור הנוחות, לא האמינו שיש לנו אנשים כאלה. אתם עוצמה שמרעידה את הלבבות – הם רועדים מפחד."

מתן וילנאי - מחאה
צילום: מפקדים למען ביטחון ישראל
הפגנה - מחאה נגד המהפכה המשפטית - כיכר הבימה - תל אביב - לילה - דגלי ישראל
ארכיון. צילום: אמיר גולדשטיין

תגובה אחת

Back to top button