חדשות הארץמבזקים

שני נרצחים בפיגוע הדריסה בירושלים, נתניהו קיים הערכת מצב מיידית

מחבל הגיע לפני זמן קצר (שישי) במהירות לכיוון צומת גולדה מאיר-מינץ שביציאה משכונת רמות בירושלים לכיוון גבעת זאב, זיהה אנשים שהמתינו בתחנת האוטובוס במקום והאיץ לעברם באכזריות כדי לדרוס אותם. כתוצאה מהדריסה, ישנם שני הרוגים ועוד חמישה נפגעים בדרגות פציעה שונות (עפ"י גורמי רפואה) בהם באורח קשה ואנוש. כוחות משטרה של מחוז ירושלים שהגיעו במהירות למקום בהם בלש של ימ״ר ירושלים שהיה במקום לא בתפקיד, חתרו למגע וביצעו ירי לעבר המחבל שנוטרל במקום.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הוזעקו למקום והחלו במאמצי פינוי הנפגעים וטיפול בזירה. מפכ״ל המשטרה רנ״צ יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, נמצאים בזירת האירוע ובשעה זו מקיימים הערכת מצב בזירת הפיגוע.

דובר ארגון הטרור חמאס, חאזם קאסם, פרסם הודעה ובה כינה הפיגוע הרצחני בירושלים "פעולה הירואית" ואת המחבל כ"גיבור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הורה על איטום מיידי של בית המחבל ועל מעצר של גורמים בסביבתו. ראש הממשלה אמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים. קיימתי הערכת מצב ביטחונית והנחיתי לתגבר כוחות, לבצע מעצרים ולפעול מייד לאיטום בית המחבל והריסתו. כולנו מתפללים לשלום הפצועים. אני מצדיע לשוטרים שחיסלו את המחבל בזירה. התשובה שלנו לטרור היא להכות בו בכל העוצמה ולהעמיק עוד יותר את אחיזתנו בארצנו."

סגן ראש הממשלה, שר המשפטים וחבר הקבינט המדיני בטחוני, יריב לוין: "מזועזע מפיגוע הטרור הנורא בירושלים. מחבל שפל רוצח באכזריות בלתי נתפסת יהודים שכל חטאם היה היותם יהודים. אני שולח מעומק לבי תנחומים למשפחות הנרצחים, ומאחל החלמה לפצועים."

אורי מקלב, סגן השר במשרד ראש הממשלה והתחבורה, הגר ברחוב הסמוך לפיגוע הגיע לזירה וקיבל תדרוך מהמפכ״ל ומפקד המחוז: "מדובר בפיגוע קשה מאוד. יש הסלמה וחייבים לתגבר את הביטחון, צריך לתת לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. הלב נקרע לראות את בגדי השבת מוכתמים בזירה, זו משפחה שביקשה לנסיעה לשבת״

שר האוצר, חבר הקבינט המדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ׳: "כואב כואב כואב. האחריות כבדה ומדירה שינה מעיניי. מתחייב לעשות הכל, אבל הכל, כדי להביא בעזרת השם ביטחון לאזרחי ישראל. ‏יש לנו עסק עם מפלצות שמזכירות לנו שוב ושוב מי האויב האמיתי שכולנו חייבים להיות אחים ומאוחדים במלחמת החורמה נגדו. במאבק חסר פשרות בטרור, בצעדים קשים נגד תומכיו, ובתנופת בניה ופיתוח אדירה בכל מרחבי ארצנו שתבהיר לאויב שהוא לעולם לא ישיג את מטרתו לגרש אותנו מארצנו. ‏נְקָמָה כָזֹאת, נִקְמַת דַּם יֶלֶד קָטָן ‏עוֹד לֹא-בָרָא הַשָּׂטָן."

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אפשר לנצח טרור אך ורק ביד קשה כלפיי המחבל ולא פחות גם כלפי בני משפחתו. המחבל הבא חייב לדעת שמשפחתו תאבד את האדמה שלה, את הפרנסה שלה ואת האזרחות שלה. כפי שגם אמרתי בישיבת הממשלה, רק כך נוכל למנוע את הפיגוע הבא. משתתף בצער המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. לא עוד."

סגן שר התרבות ח״כ יעקב טסלר: "הלב נשבר נוכח המראות המזעזעים בפיגוע הנורא בצומת רמות. במקום לקבל שבת ילכו לצערנו משפחות מרוסקות להלוויית יקיריהם. ה׳ יקום דמם. תנחומי למשפחות ותפילות לרפואת הפצועים. בשעה קשה זו נחזק את ידי צוותי ההצלה, הבטחון והרפואה שפועלים בשטח ובבתי החולים במסירות."

השרה אורית סטרוק בתגובה לפיגוע: "פיגוע אכזרי נוסף בירושלים, והלב נקרע מהכאב, ונדהם מחדש מהאכזריות. מול הרצחנות וההסתה, חובתנו להבהיר למחבלים שהטרור לא משתלם. מאד מאד לא משתלם."

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ הרב ישראל אייכלר: "מעי מעי על חלליהם". שוב פיגוע בערב שבת, של מחבלים תושבי ירושלים. בן עוולה משכונה שכנה, דרס בזדון ובחמת רצח משפחה שלימה לבושה בגדי שבת שחיכתה בתחנת אוטובוס שבושש לבא, עד שהגיע השטן ומחץ אותם. מוחם של תינוקות של בית רבן, רוצצו בחרב הרכב. אין טעם בעיסוק בפרטים טכניים בלבד, שמסיחים את הדעת מלהתפלל ולחשוב: "על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת". איך נפלו אבות על בנים ובנות בחיק אימותם. רק "בתשובה תפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה". לא בחיל ולא בכוח כי אם ברוחי אמר ה'. "ארץ אל תכסי דמם ואל יהי מקום לזעקתם". אין לנו מדינה ואין לנו מלך אלא אתה. "אבינו מלכנו נקום נקמת דם עבדיך השפוך".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פיגוע קשה בירושלים לפני כניסת השבת. מחבל נתעב רוצח אזרחים תמימים – מבוגרים וילדים. ההרתעה ותחושת הביטחון חייבת לשוב לכל חלק במדינה, אסור להמשיך ולהיכנע לטרור. אני שולח את תנחומיי למשפחות הנרצחים ומייחל להחלמה מהירה של הפצועים."

פיגוע דריסה - שוטרים - זירת אירוע
צילום: דוברות המשטרה
פיגוע דריסה - שוטרים - זירת אירוע
צילום: דוברות המשטרה
פיגוע דריסה - שוטרים - זירת אירוע
צילום: דוברות המשטרה
פיגוע דריסה - שוטרים - זירת אירוע
צילום: דוברות המשטרה
פיגוע דריסה - שוטרים - זירת אירוע
צילום: דוברות המשטרה

2 תגובות

Back to top button