חדשות הארץמבזקים

"יש לגבות מחיר כבד מרשות הטרור הפלסטינית שגידלה כאן דור של צעירים ברוח הנוער ההיטלראי"

הפיגוע הרצחני שאירע לפני זמן קצר (שישי) בירושלים גרר אחריו תגובות מיידיות משרים וחברי כנסת רבים. קולות רבים נשמעים מצד חברי קואליציה ואף שרים, הדורשים טיפול נוקשה הרבה יותר במחבלים ובגל הטרור הגואה. כזכור, בפיגוע נרצחו ילד כבן 6 וגבר כבן 20, חמישה בני אדם נוספים נפצעו בדרגות שונות.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל בתי החולים של הדסה פונו שני נפגעים מאירוע הדריסה בשכונת רמות. בהדסה עין כרם – בן 10 במצב קל, סובל מחבלות קלות. בהדסה הר הצופים – בן 42 במצב בינוני, עם פגיעת רגליים מורכבת ומשמעותית. שני הפצועים בהכרה מלאה."

ד״ר אלון שורץ, מנהל יחידת הטראומה בשערי צדק. צילום: דוברות המרכז הרפואי שערי צדק

שר התפוצות עמיחי שיקלי אמר: "‏ייבוא ארגון הטרור אש״ף מטוניס לארצנו מתברר כאסון אסטרטגי מהחמורים בתולדות ישראל. מעבר להאצת גירוש משפחות מחבלים והריסה מיידית של בתיהם, יש לגבות מחיר כבד מרשות הטרור הפלסטינית שגידלה כאן דור של צעירים ברוח הנוער ההיטלראי. יהי זכר הנרצחים ברוך, הי״ד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
עמיחי שיקלי
צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

התייחסות נשיא המדינה יצחק הרצוג לפיגוע שאירע בירושלים: ״רגע לפני כניסת השבת, וליבנו דואב בכאב נורא כשמחבל מתועב גדע את חייהם של ילד קטן ובחור צעיר בפיגוע דריסה בירושלים. יחד עם כל עם ישראל, אני כואב את כאב המשפחות ומתפלל לרפואת הפצועים. שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא. מחזק את כוחות הביטחון הפועלים בנחישות בהגנה על אזרחי ישראל.״

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת אמר: "הלב נשבר מהתוצאה הקשה של הפיגוע הרצחני בירושלים שגבה עד עתה שני נרצחים בני משפחה אחת בהם ילד יהודי בן 6 בלבד שכל עתידו לפניו. יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לרפואתם המהירה של הפצועים. כל מחבל מקבל מאבו מאזן תשלום של 4 מיליון ש״ח תמורת הרצח שביצע. הרשות הפלסטינית מניעה את הטרור באמצעות תשלום של 4 מיליון ש״ח לכל מחבל עבור רצח יהודים. בלתי נתפס שאבו מאזן והרשות הפלסטינית משלמים למחבלים עבור רצח יהודים חפים מפשע והעולם שותק. עלינו לעשות הכל כדי לעצור זאת בהקדם האפשרי."

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף בתגובה לפיגוע: "הלב נשבר על חיים צעירים שנקטפו בידי בן עוולה. ליבנו עם משפחות הנרצחים. שולח ברכת החלמה מהירה לפצועים. מול הטרור יש רק דרך אחת – לנקוט ביד קשה, ללא התחשבות וללא מגבלות משפטיות ומדיניות. יש לתת לשר בן גביר סמכויות נרחבות במזרח ירושלים, כדי לממש את מדיניותו, להכריע ולבער את קיני הטרור וההסתה הפלסטינית, כולל הרס בתים, שלילת תושבות וגירוש משפחות מחבלים".

יו״ר המחנה ממלכתי בני גנץ: ״צער גדול על הפיגוע הנורא בירושלים, ליבי עם משפחות הנרצחים. אני שולח איחולי החלמה מהירה לפצועים ומשבח את הכוחות שנטרלו את המחבל. ‏מול הלחימה בטרור כולנו מאוחדים. ‏לא מכניעים את הטרור בסיסמאות וכותרות, אלא בפעילות נחושה ואחראית וניתן גיבוי לכל פעולה כזו״.

תגובה אחת

Back to top button