חדשות חוץמבזקים

מספר ההרוגים בטורקיה וסוריה – מעל 25,000, האו"ם: "צפוי להגיע ל-50,000"

מספר המתים מרעידות האדמה בטורקיה ובסוריה עבר את ה-25,000, נכון ליום שבת. עשרות אלפים נוספים נפצעו.

עשרות אלפי מבנים נהרסו. על פי ההערכות 200,000 בני אדם נותרו לכודים מתחת להריסות, אך גם רבים מאלו ששרדו עדיין נאבקים כדי לספק את צרכיהם הבסיסיים.

דוח של האו"ם מעריך כי מניין ההרוגים צפוי עוד להגיע ל-50,000 בני אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

משאיות ורכבים עמוסים בציוד לוגיסטי ואוכל המיועד לסייע לפצועי רעידת האדמה נבזזים בידי כנופיות חמושות שאורבים בשיחים ופותחים באש לעבר רכבי הסיוע. עד כה מספר מועט של בוזזים נעצרו.

בעת האסון הזה, משלחות ישראליות ממשיכות להעניק את עזרתן בחילוץ לכודים מהריסות מבנים ובטיפול בפצועים.

משלחת "ענפי זית" של צה"ל לטורקיה חילצה עד כה 19 לכודים חיים. המשלחת והחלה אתמול בבוקר (שישי) במתן סיוע רפואי לנפגעים במסגרת הפעלת בית חולים מקומי בעיר קהרמאנמרש.

המשלחת הצה"לית, בהובלת פיקוד העורף וחיל הרפואה, כוללת נציגים של משרד הביטחון, מד"א, כבאות והצלה, משרד הבריאות, זק"א וגופים נוספים.

צוותי החילוץ והרפואה ממשיכים בשעות אלו במאמצי האיתור, הסיוע הרפואי והחילוץ.

נתוני המשלחת: למעלה מ-230 איש משתתפים במשלחת הרפואית; למעלה מ-150 משתתפים במשלחת החילוץ; מאות יחידות של בגדי עבודה וציוד לחורף כגון: חרמוניות, חליפות סערה, מעילים, כפפות נגד קור, כובעי פליז, גופיות ומכנסיים טרמיים; כ-30,000 שקיות חימום; אלפי יחידות הלבשה תחתונה (גרביים, תחתונים ומגבות); מאות מיטות וציוד שהייה לכוח המחלץ; מיטות טיפול נמרץ, ניתוח וקליטה, וציוד עבור מחלקות דימות, מעבדה, נשים, ילדים, ואורתופדיה; אלפי פריטי תרופות, ציוד רפואי, חבישות ומכשור שונים לצד מגוון ערכות רפואה.

בנוסף, 16 אנשי תקשוב מגדוד 456 של פיקוד העורף ומפלוגת תקשורת אסטרטגית של גדוד 376 שביחידת חושן באגף התקשוב, אשר נותנים סיוע בהקמת תשתיות טכנולוגיות למשלחת החילוץ. נוכח גם צוות פיענוח ייעודי של יחידה 9900 באגף המודיעין, אשר מסייע בניתוח פני השטח בשיתוף פעולה עם ענף "אגמים" בפיקוד העורף. כמו כן, היחידה אפיינה באמצעות מרכז המודיעין למחקר כ-600 מבנים באתרי ההרס, ויצרה עד כה כ-300 עזרים אשר מסייעים לכוחות בשטח.

הועברה גם ערכת תקשורת לוויינית על האמר צבאי, שתיתן סיוע דיגיטלי והקמת רשת תקשורת לכוחות בשטח.

עד כה השתתפו במשלחת טייסת 120 עם מטוסי הראם (Boeing 707), 5 מטוסי צופית (Beechcraft King Air) מטייסת 100, 8 מטוסי קרנף (C-130 Hercules), ו-9 מטוסי שמשון (C-130J Super Hercules) מטייסות 103, 131 ויחידת ההעמסה 757.

המשלחת הרפואית העבירה עמה לשטח טורקיה 7 טון של ציוד רפואי ייעודי לחדרי ניתוח, מיון, קליטה וטיפול נמרץ, לצד 10 טון של ציוד רפואי נוסף. כמו כן, המשלחת הרפואית הטיסה עמה כ-10 טון של ציוד לוגיסטי ומנהלה. במשלחת לוקחים חלק 15 אנשי מד"א ו-4 מחלצים מכבאות והצלה לישראל.

ככל שחולפות השעות סיכויי ההישרדות של הלכודים פוחתים אבל חברי המשלחת לא מרימים ידיים וממשיכים בחיפושים ובעבודה רציפה בתנאי מזג אויר מורכבים קשים.

בסוף השבוע ביקר נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי בטורקיה וליווה מקרוב את מאמצי החילוץ של המשלחת הישראלית. הנציב כספי השתתף בהערכת מצב בראשות מפקד פיקוד העורף, אלוף רפי מילוא במהלכה הוצגה למפקדים סקירה על מאמצי החילוץ בשטח.

ארבעה מחלצי יחידת להבה מכבאות והצלה לישראל הפועלים כתף אל כתף עם מחלצים מיחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף סורקים בין הריסות ונעזרים במצלמות תרמיות ואמצעים ייעודיים נוספים לאיתור לכודים.

שגרירת ישראל בטורקיה אירית ליליאן העבירה לרשות החירום הלאומית של טורקיה תרומה של 60 טונות ציוד הומניטרי.

שגרירת ישראל בטורקיה, אירית לילילאן, מסרה לרשויות טורקיה בעיר אדנה את התרומה שנשלחה ממשרד החוץ הישראלי וממש"ב, סוכנות הסיוע הלאומית של מדינת ישראל במשרד החוץ, בסיוע משרד הביטחון, משרד הבריאות והמל"ל.

התרומה, אשר כללה ציוד עשרות אלפי מעילים, שקי שינה, גרבי צמר, כובעי צמר, כפפות, שמיכות ועוד הועברה לסוכנות החירום הלאומית של טורקיה (AFAD), ושתי רשויות אזוריות (Yuregir ו-Cukurova) אשר נפגעו באופן חמור מרעש האדמה.

שגרירת ישראל בטורקיה אירית ליליאן: "גם בעברית וגם בטורקית אומרים כי ידידות נמדדת בשעת צרה. ישראל מלווה את טורקיה בשעות הקשות ותוסיף ותסייע ככל שידרש."

משלחת צהל ברעידת האדמה בטורקיה החלה לטפל גם בנפגעים סוריים. עד כה טופלו עשרה סורים, בהם ילדים, ששהו בטורקיה בזמן הרעש.

משלחת ישראל לטורקיה
צילום: שגרירות ישראל בטורקיה
משלחת ישראל לטורקיה
צילום: שגרירות ישראל בטורקיה
ענפי זית - משלחת חילוץ - רעידת אדמה בטורקיה
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: כבאות והצלה לישראל

Back to top button