חדשות הארץמבזקים

אגף השיקום העניק החזרי מס בהיקף של 22 מיליון ש"ח לכ-19,000 נכי צה"ל

משרד הביטחון הודיע לפני זמן קצר (ראשון) על שכחלק מיישום הרפורמה "נפש אחת" ובמאמץ משותף עם ארגון נכי צה"ל ורשות המיסים, אגף השיקום השלים השבוע מבצע לתשלום מענקי מס לכ-19,000 נכי צה"ל, בגין שנת 2022 בהיקפים של יותר מ-22 מיליון ש"ח. מענק מס הכנסה הינו מענק שנתי שמשולם על ידי אגף השיקום לנכי צה"ל שעובדים ומשלמים מס הכנסה. עד כה, כדי ליהנות מהמענק, נכי צה"ל נדרשו להעביר מסמכים מרשות המיסים המאשרים כי הם עובדים ומגיעים לסף המס. כעת בעקבות ממשק ישיר עם רשות המיסים, אגף השיקום ביצע את תשלום מענקי המס באופן אוטומטי לכ-19,000 נכי ונכות צה"ל עובדים.

מענקי המס לנכי צה"ל מגיעים בשלוש דרגות שונות: דרגה 1 264 ₪ ; דרגה 2 1,335 ₪; דרגה 3 2,523 ₪.

לימור לוריא, סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון: "כחלק ממהפכת השירות באגף השיקום, אנו פועלים להעניק את הזכויות מבלי שצריך לבקש אותן. כך, על ידי חיבור למערכת מס הכנסה, קיבלנו מידע לגבי מי שעבדו ושילמנו להם את המענק ישירות לחשבון הבנק, מבלי שיצטרכו לפנות אלינו. אני מודה לרשות המיסים ולארגון נכי צה"ל על שיתוף הפעולה עמנו בנושא זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל: "אנו שמחים על המהלך שמקל בביורוקרטיה ומודים לאגף השיקום על שקיבל את בקשתנו לתקן עוולה ולאפשר לכל נכי צה"ל הזכאים לכך, לזכות בסיוע הכלכלי-שיקומי. שחרור ההטבה במס בדחיפה ולא בהגשות מסמכים אינסופיות הינו צעד שיקומי נכון ומהווה שינוי תפיסתי באופן מיצוי זכויות הנכים – שינוי שאנחנו פועלים להכיל בשלל תחומים וכחלק מיישומה בפועל של רפורמת ׳נפש אחת׳״.

הרמטכ״ל, רא״ל אביב כוכבי, ויושב ראש ארגון נכי צה"ל, עידן קלי...
ארכיון. צילום: דובר צה"ל

תגובה אחת

Back to top button